سمینار «فرهنگ و هنر» در شیراز برگزار می‌شود/ رونمایی از آثار تاریخی قرآن‌نویسان مشهور
کد خبر: 3772955
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

سمینار «فرهنگ و هنر» در شیراز برگزار می‌شود/ رونمایی از آثار تاریخی قرآن‌نویسان مشهور

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از برگزاری سمینار بزرگ پژوهشی فرهنگ و هنر همراه با رونمایی از آثار تاریخی قرآن‌نویسان بزرگ ایران خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 25 آذرماه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های حوزه هنری در هفته پژوهش پرداخت و تأکید کرد که فارس نیازمند پژوهش‌های عمیق و کاربردی در عرصه فرهنگ و هنر است.
وی از برگزاری سمینار بزرگ پژوهشی فرهنگ و هنر همراه با رونمایی از آثار تاریخی قرآن نویسان بزرگ ایران خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سمینار فرهنگ و هنر را نمایش بیش از صد اثر خوشنویسی تاریخی از ملا احمد نی‌ریزی، خاندان ارسنجانی، خاندان وصال و دیگر هنرمندان برجسته فارس است.
كرم‌اللهی ادامه داد: در این برنامه استاد محمد نعمتی، قرآن نویس و هنرمند برجسته پیرامون هنر خوشنویسی و محمدرضا خالصی نیز درباره خوشنویسی در ساحت هنر قدسی سخنرانی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دکتر محمد مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با موضوع ضرورت‌های پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر فارس سخنرانی می‌كنند، گفت: مجید چیزفهم دانشمندیان و فرهاد نصیری شیرازی، از اساتید نامدار انجمن خوشنویسان فارس نیز در این مراسم درباره هنر خوشنویسی و جایگاه خاندان ارسنجانی در مکتب خوشنویسی فارس سخن خواهند گفت.
کرم‌اللهی زمان این برنامه را ساعت 15 روز چهارشنبه، 28 آذر و مکان آن را تالار اندیشه حوزه هنری فارس در شیراز اعلام و اضافه کرد: این برنامه به همت واحد پژوهش حوزه هنری طراحی شده با همراهی و همت مشترک نهادهای فرهنگی استان شامل دانشگاه شیراز، مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس، انجمن خوشنویسان شعبه شیراز، مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، قطب علمی پژوهش‌های فرهنگی و ادبی، سازمان تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی و صدا و سیمای مرکز فارس و بنیاد فارس شناسی سامان یافته است.
انتهای پیام

captcha