افتتاح مدرسه حفظ قرآن مکتب‌‌القرآن رسالت نظرآباد
کد خبر: 3772961
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

افتتاح مدرسه حفظ قرآن مکتب‌‌القرآن رسالت نظرآباد

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل موسسه مکتب‌القرآن رسالت گفت: به زودی در طبقه فوقانی مؤسسه مکتب‌القرآن رسالت نظرآباد استان البرز، مدرسه حفظ قرآن کریم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ کلاس‌های آموزش قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم، حفظ و تفسیر کل قرآن و کلاس‌های پیش‌دبستانی از جمله کلاس‌های موسسه مکتب‌ القرآن رسالت البرز است.

از سال 82 تاکنون 10 حافظ کل قرآن تربیت شده‌اند و هم‌اکنون در موسسه به عنوان مربی در حال فعالیت هستند.

کلاس‌های این مرکز به صورت روزانه از ساعت 8 تا 17 ویژه بانوان و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ویژه آقایان برپا می‌شود. همچنین کلاس‌های این مرکز از گروه سنی چهار سال به بالا تقسم‌بندی شده‌ است. 

دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های سبک زندگی قرآنی، ژرف‌اندیشی در قرآن، مربی‌گری پیش‌دبستانی و ... در این مرکز برگزار شده، البته هزینه‌های مرکز از شهریه متربیان تأمیین می‌شود و تاکنون از بودجه دولتی و کمک خیرین بهره‌مند نشده است.  

ابراهیم حسینلو، مدیر موسسه مکتب‌القرآن رسالت گفت: طرح ژرف‌اندیشی در قرآن یکی از طرح‌هایی بود که مورد استقبال اهالی شهر نظرآباد و مسئولان از جمله امام جمعه شهر قرار گرفت. این طرح در مدت سه سال به گونه‌ای اجرا شد که از کارشناسان در رشته‌های مختلف دعوت می‌شد تا کارگاه‌های آموزشی به‌طور مثال، دبیر زیست‌شناسی، کارگاه تغذیه کودک در قرآن، دبیر ریاضی، کارگاه اعجاز عددی، کارشناس عمران، کارگاه زلزله در قرآن، دبیر فیزیک، کارگاه انرژی در قرآن و ... برگزار کنند و در پایان نیز به شرکت‌کنندگان مدرک اعطا شد.

تأسیس مدرسه حفظ قرآن 

وی ادامه داد: مکان مؤسسه مکتب‌القرآن رسالت، ساختمانی سه طبقه است که با همراهی کادر مجرب آن از سال آینده، طبقه سوم این مکان به مدرسه حفظ قرآن اختصاص خواهد یافت. البته قرآن‌آموزان در این مدرسه از قرائت آغاز می‌کنند تا به حفظ کل برسند و در واقع قرآن را از پایه و به‌ صورت اصولی یاد می‌گیرند.

یادآور می‌شود، مکتب القرآن رسالت در سال 80 از سازمان تبلیغات اسلامی و شعبه دیگر این موسسه به نام «شمیم وحی رسالت» در سال 94 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز خود را دریافت کردند.

علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های موسسه مکتب‌القرآن رسالت به نشانی شهرستان نظرآباد، ابتدای محله رسالت، جنب کتابخانه امام محمد باقر(ع) و یا به شعبه شمیم وحی رسالت به نشانی نظرآباد، شهرک فرهنگیان، نبش خیابان فرهنگ چهار مراجعه و یا با شماره 45314404 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

captcha