بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد
کد خبر: 3773043
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد

گروه اجتماعی - امام جمعه اهر گفت: بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت بنیان اعتقادی جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد و می‌توان آن را بازی در زمین دشمن نیز عنوان کرد.

بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، عصر روز گذشته، 25 آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر هدایت و الگوگیری از سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به سبک زندگی اسلامی تأکید کرده‌اند این در حالی است که ایشان هیچ‌گاه به ضرر کسی سخن نگفته‌اند و اینکه برای چندمین بار بر سبک زندگی اسلامی تأکید می‌کنند نشان‌دهنده اهمیت آن است.

وی با اشاره به اینکه آموزش علم منهای تربیت هیچ تأثیری نخواهد داشت، گفت: همان‌طور که گفته‌ایم غربی‌ها هم علم آموخته‌اند ولی هیچ‌گونه آشنایی با تعهد و تربیت ندارند؛ لذا انتظار می‌رود تا علمی که به دانش‌آموزان مسلمان آموزش داده می‌شود توأم با تقوا و معنویت باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، با بیان اینکه لبه تیر تیز تهاجم فرهنگی دشمن بنیان اعتقادی و مذهبی جوانان را نشانه رفته است، ابراز کرد: اگر بخواهیم بخشی از مشکلات فرهنگی جوانان را از بین ببریم ممکن نیست مگر با رویکرد دینی و اعتقادی، اگر در تقویت بنیه‌های اعتقادی تلاش کنیم بسیاری از مشکلاتمان قابل‌حل خواهد بود.

امام جمعه اهر، با انتقاد از پایین بودن نرخ مطالعه گفت: بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت بنیان اعتقادی جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد و می‌توان آن را بازی در زمین دشمن نیز عنوان کرد ولی اگر کودکان از دوران کودکی به اعتقادات دینی آشنایی داشته باشند حربه‌ها و توطئه‌های دشمن نمی‌تواند آن‌ها را از اعتقاداتشان دلسرد کند.

وی با تأکید بر اینکه در مدارس دانش‌آموزانی در تراز انقلاب و با روحیه انقلابی تربیت شوند، گفت: معلمان ضمن این‌که دانش‌آموزان دانا تربیت می‌کنند به تربیت اعتقادی، روحیه انقلابی و پژوهشی دانش‌آموزان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

captcha