افتخار می‌کنم ورزشکار قرآنی هستم
کد خبر: 3773071
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

افتخار می‌کنم ورزشکار قرآنی هستم

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری قرآن کریم می‌گوید: من افتخار می‌کنم به اینکه بانوی ورزشکار و قاری قرآن هستم و هر چقدر خدا را شکر کنم باز هم کم است و از خداوند می‌خواهم که همه ما را عاقبت به خیر کند.

افتخار می‌کنم بانوی ورزشکار قرآنی هستم/نقش مسئولان در مهجوریت زدایی از قرآن

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ام‌البنین طالبی، یکی از قاریان قرآن است که در کنار فعالیت‌های قرآنی در زمینه قرائت، آموزش و داوری به ورزش والیبال نیز مشغول است و فعالیت‌هایش تک‌بعدی نیست.

شروع فعالیت‌های قرآنی از دوره کودکی

او فعالیت‌های قرآنی خود را از زمانی به یاد دارد که دختر بچه‌ای بیش نبود و تلاوت‌هایی را که قبل از پخش اذان در تلویزیون پخش می‌شد خوب گوش کرده و آن‌ها را حفظ می‌کرد. «از دوران کودکی علاقه زیادی به تلاوت قرآن داشتم تمام تلاوت‌های قبل از اذان را حفظ کرده بودم به طوری که بعد از مدتی پدرم نوارهای کاست استاد جواد فروغی را برایم تهیه کرد و من شب و روز به این نوارها گوش داده و می‌خواندم.»

ام‌البنین طالبی که آن زمان به همراه خانواده در شهرستان آذرشهر ساکن بودند به دلیل نبود کلاس‌های آموزشی در زمینه قرآن نمی‌تواند آن چنان که دلش می‌خواست فعالیت‌های چشمگیر و خوبی در رشته دلخواهش داشته باشد، آن چنانکه می‌گوید: متأسفانه چون شهرستان بودیم کلاس قرآن نبود که من در کلاس قرآنی شرکت کرده و پیشرفت کنم، بعد از دبیرستان تا هفت یا هشت سال اصلاً تلاوت نکردم تا اینکه سال ۱۳۸۷ با تشویق‌های خواهرم و همسرش در یک کلاس قرآنی شرکت کردم.

وی ادامه داد: طی این مدت تقریباً پنج سال تقلید کار کردم از تلاوت استاد عبدالباسط، استاد منشاوی، استاد شحات انور و سایر اساتید برای تلاوت تقلید می‌کردم و از ۱۳۹۰ تا‌کنون کلاس تخصصی صوت و لحن را شروع کردم.

وی تحصیلاتش را تا کارشناسی علوم قرآن و حدیث ادامه داده و پدر و مادرش را مشوق اصلی فعالیت‌های قرآنی خود از بچگی تا‌کنون اعلام می‌کند.

با وجودی که او در حال حاضر مربی صوت و لحن در تبریز و شهرستان‌های مختلف بوده و همچنین داور صوت ولحن در مسابقات و رقابت‌های استانی، شمال غرب و کشوری است ولی همچنان تشنه یادگیری و آموزش است و به دلیل کمبود استادان مجرب هر ماه به تهران رفته و در کلاس‌های تخصصی شرکت می‌کند.

کمبود استادان و دوره‌های تخصصی در شهرستان‌ها

طالبی اظهار کرد: متأسفانه چون شهرستان بودیم کلاس نبود که من استفاده کنم ولی الان هم دانشجو هستم و هم خودم هر ماه تهران کلاس می‌روم، کمبود استادان مجرب و دعوت نکردن استادان به استان، کمبود دوره‌های تخصصی باعث شده است تا من هر ماه برای شرکت در کلاس‌های تخصصی به تهران بروم.

داور مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به الگوبودن چهره‌های قرآنی در جامعه بیان کرد: افرادی که در رشته‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند الگوهای رفتاری جامعه هستند؛ بنابراین باید در نحوه پوشش رفتار وصحبت کردن دقت لازم را داشته باشند چرا که آن‌ها زیر ذره‌بین عموم شهروندان هستند.

نقش مسئولان در مهجوریت‌زدایی از قرآن

این قاری قرآن در ادامه صحبت‌های خود نقش مسئولان را در مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم در جامعه یک نقش اصلی و اساسی بیان کرد و افزود: به نظر من عامل اصلی مسئولان هستند اگر برای قرآن کریم مانند رشته‌های دیگر در جامعه ارزش بدهند قرآن مهجور نمی‌ماند. به‌عنوان مثال آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی است با اجرای برنامه‌های جذاب و اجرای محفل‌های قرآنی در مدارس می‌توان دانش‌آموزان را به سمت آموزش و یادگیری قرآن کریم سوق داد.

او در کنار فعالیت قرآنی خود در زمینه تلاوت، آموزش و داوری قرآن کریم هشت سال مداوم به ورزش والیبال می‌پردازد وی می‌گوید: ورزش باعث شادابی و نشاط انسان می‌شود. پس لزومی ندارد که فعالیت یک سویه باشد.

من افتخار می‌کنم به بانوی ورزشکار و قاری قرآن بودن هر چقدر خدا را شکر کنم کم است و از خداوند می‌خواهم که همه ما را عاقبت به خیر کند و در آن دنیا دست خالی نباشیم.

طالبی نقش همسرش را در موفقیت‌های کسب کرده بسیار نقش تأثیر‌گذار اعلام کرد و گفت: جا دارد اول از همسرم تشکر کنم که تا‌کنون در موفقیت من سهیم بوده و حمایتم کرده است و به رسم ادب و احترام بر خود وظیفه می‌دانم از استادانم آقایان «خلیل‌زاده و منصوری» و خانم «توفیق نیا، ستاد جمالی وابوالقاسمی» تشکر کنم.

وی شرکت در دوره‌های داوری و آزمون شورای عالی قرآن برای سطح‌بندی را از برنامه‌های آینده خود اعلام می‌کند.

وقتی از او می‌خواهم در پایان این گفت‌وگو یک خاطره قرآنی برایم تعریف کند می‌گوید: من به قرآن‌آموزانم همیشه توصیه می‌کنم هر تلاوتی که می‌خوانید به ائمه اطهار(ع) تقدیم کنند؛ چرا که من این موضوع را تجربه کردم.

سال ۱۳۹۵ مسابقات اوقاف در شهر زیبا کنار برگزار شد مسابقات اوقاف در سه مرحله برگزار می‌شود که من مرحله اول امتیازم خیلی کم شد و نفر سیزدهم بودم. خیلی دلم گرفت و ناراحت شدم، حس رقابت در مرحله دوم را نداشتم و ناامید شدم گفتم ان‌شاءالله سال بعد جبران می‌کنم. مرحله دوم که نوبت تلاوت من شد روی سن رفتم ولی حس رقابت نداشتم گفتم این تلاوت را به خانم رقیه وامام حسین‌(ع) تقدیم می‌کنم.

در دلم گفتم هرچی خواندم خودتان قبول کنید من حین تلاوت تپق هم زدم واقعاً از تلاوتم راضی نبودم گفتم یا امام حسین این بود تلاوتم خودت قبول کن فکر نمی‌کردم به مرحله فینال راه پیدا کنم حتی به فکر این بودم که شب برگردم ولی گفتم بمانم تلاوت‌های فینال را گوش کنم فردا که شد امتیازات را اعلام کردند همان لحظه یکی از دوستان به من زنگ زد و گفت: شما اول شدید. واقعاً باورم نمی‌شد دو رکعت نماز شکر خواندم، به خاطر اول شدنم خوشحال نبودم فقط به خاطر اینکه تلاوتم را امام حسین(ع) قبول کرده بود خوشحال شدم و این یکی از بهترین خاطرات زندگی‌ام بود.

انتهای پیام

captcha