نماز؛ ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین روش تربیتی
کد خبر: 3773075
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

نماز؛ ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین روش تربیتی

گروه اجتماعی ـ معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: نماز ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین روش تربیتی است، چنانچه خانواده‌ها و متولیان تعلیم و تربیت بر این امر الهی تمرکز کنند مطمئن هستیم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات به سرعت حل خواهد شد.

نماز؛ ساده‌ترین و بی‌هزینه ترین روش تربیتی

محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با تبریک هفته قرآن اظهار کرد: سه مقوله قرآن، نماز و عترت در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و دستگاه تعلیم و تربیت باید اهتمام بیشتری در انس دانش‌آموزان با این معارف الهی داشته باشد.

وی افزود: هفته قرآن، نماز و عترت که از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش ورود خوبی در این حوزه داشته باشیم و برگزاری تمامی مسابقات قرآن، نماز و عترت این اداره‌کل در این هفته با محوریت دارالقران‌ها اقدام مبارکی است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری مراسم جشن تکلیف، افزود: تاکنون برخی از این جشن‌ها در ساری و بهشهر با حضور حجت‌الاسلام راستگو برگزار شد و در دیگر شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

شعبانی با بیان این‌که نماز ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین روش تربیتی است، گفت: اگر خانواده‌ها و متولیان تعلیم و تربیت بر این امر الهی تمرکز کنند مطمئن هستیم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات به سرعت حل خواهد شد.
وی در ادامه از مدیران مدارس تقاضا کرد: با توجه به  اهمیت تربیتی نماز به پررنگ شدن حضور دانش‌آموزان در نمازخانه‌های مدارس توجه ویژه داشته باشند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه عترت اظهار کرد: امسال برنامه ملی مصباح‌الهدی را داریم که این برنامه با تکیه بر سیره تربیتی ائمه اطهار(ع) است. در سال گذشته سیره‌ تربیتی حضرت زهرا(س) و امسال سیره حضرت علی(ع) را به عنوان معیار و محور قرار دادیم که اختتامیه این جشنواره، اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نمازخانه مدارس، گفت: مدارسی که جمعیت بالای ۱۵۰ نفر را دارند باید نمازخانه مستقل داشته باشند و در این زمینه می‌توانند از خیران استفاده کنند و الحمدالله ساخت نمازخانه مستقل در استان افزایش یافته و مدارسی که نمازخانه‌های کلاسی دارند ما در  نوسازی و تجهیز آن اقدام کردیم.

شعبانی بیان کرد: در ساخت‌ نمای خانه‌های جدید سعی شد نمازخانه‌ها در حیاط به صورت مستقل و به سبک اسلامی ساخته شوند و سعی کنیم  برنامه‌‌های علمی و پژوهشی و برگزاری برنامه‌های تجلیل از مدارس فعال در زمینه نماز و مدیران فعال در این حوزه در نمازخانه‌ها اجرا کنیم تا دانش‌آموزان با نماز و فضای نماز خانه بیشتر مأنوس شوند.

وی در توصیه به مدیران دارالقرآن‌ها در سطح شهرستان‌ها  بیان کرد: مدیران باید بیشتر با عمق و بصیرت و معرفت به سمت و سوی قرآن بروند چرا که قرآن یک صورت دارد و یک سیرت و ما باید دانش‌آموزان را با سیرت و مضامین اجتماعی و فرهنگی قرآن و نماز آشنا کنیم که جزء سیره تربیتی ائمه اطهار(ع) است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت استمرار فعالیت‌های تربیتی، گفت: مدیران مدارس بدانند که جشن تکلیف پایان ماجرا نیست و باید این جشن موج فرهنگی ایجاد کند و مفهوم  تکلیف در قالب رفتار استمرار یابد.

انتهای پیام

captcha