قرآن درس صبر و تلاش به انسان می‌دهد
کد خبر: 3773097
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

قرآن درس صبر و تلاش به انسان می‌دهد

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ بانوی حافظ قرآن بر لزوم اهتمام بیشتر مراکز مذهبی و رسانه‎ای به مسئله حجاب و قرآن تأکید کرد و با اشاره به اثرات مثبت انس با قرآن گفت: هرگاه مصیبتی پیش آید سوره‎هایی به خاطرم می‌آید که باعث راحتی فکر و روانم می‎شود و از قرآن درس صبر و تلاش می‌گیرم.

قرآن درس صبر و تلاش به انسان می‌دهد

رقیه صفری، حافظ قرآن در حاشیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در قم در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با ایکنا از قم‌، گفت: افرادی که سن بالا دارند بدانند که فقط باید اراده داشته باشند و هیچ‌گاه برای آموزش قرآن ناامید نشوند.

وی افزود: زندگیم با فراگیری قرآن، از نظر مادی و معنوی متفاوت شده و روزی که قرآن نخوانم آرامشی که می‌خواهم را به‌دست نمی‌آورم؛ پس از اینکه وارد این حیطه شدم به این امر رسیدم و هر گاه عصبانی شوم آیات قرآن را به یاد می‌آورم و سعی می کنم که قرآنی رفتار کنم و آرام باشم.

این حافظ قرآن بیان کرد: هرگاه مصیبتی پیش آید سوره‎هایی به خاطرم می‌آید که باعث راحتی فکر و روانم می‎شود؛ سابق بر این مصیبتی که برایم رخ می‎داد خیلی بی‎تابی می‎کردم اما حالا به این باور رسیدم که مرگ حق است و در قرآن هم آمده و باید صبور باشیم و همان گونه که حضرت زینب(س) در یک روز همه نزدیکان خود را از دست داد و جز زیبایی ندید ما هم اگر بخواهیم می‌توانیم صبور باشیم و در ساخت روحیه‌مان باید تلاش کنیم.

وی افزود: قرآن سبب می‌شود انسان از تجملات دور شود و علاقه‌ای هم به اسراف و انجام گناه پیدا نکند؛ متدینین و فعالان قرآنی به‌خصوص ‌بیشتر زیر ذره‌بین هستند و باید دقت بیشتری روی رفتارشان داشته باشند.

این حافظ قرآن گفت: انس با قرآن باعث می‎شود که در خانواده آرامش ایجاد شود و زمانی که آسیب‎های اجتماعی و فسادها را در جامعه می‎بینیم بیشتر با قرآن انس می گیریم زیرا می‌بینیم که مسیرهای دیگر اشتباه است.

وی بیان کرد: در نظر مردم چادری و قرآنی بودن معیار متدین بودن است لذا باید بر رفتار و کردارمان دقت بیشتری داشته باشیم زیرا در قبال حرمت این مقدسات مسئول هستیم.

صدا وسیمای بهای بیشتری به قرآن بدهد
صفری گفت: متأسفانه برخی ادارات به جذب افرادی که دارای آرایش و لباس‌های نامناسب هستند رغبت پیدا می‌کنند؛ ادارات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید بهای بیشتری به ‌قرآنی‌ها بدهند و اگر اینگونه شود گرایش‎ها بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: من اصلاٌ این ضرب‌المثل‌(خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو) را که راه گناه را باز‌می‌کند قبول ندارم با عملی شدن این مطلب فساد گسترش می‌یابد و برخی آزادی را با بی بند وباری اشتباه می‌گیرند.

وی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات گفت: از خدمات‌دهی در این دوره از مسابقات خیلی راضی هستیم اینکه امسال مسابقات در قم برگزار شد خیلی خوب بود و به دلیل نزدیکی به جمکران و سرویس رفت و برگشت به حرم حضرت معصومه(س) هم زیارت و هم مسابقه بود.

انتهای پیام

captcha