آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3773113
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز از امروز، 26 آذرماه در سطح مدارس استان آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس سیستان‌وبلوچستان

محمد کیخا، معاون فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز از امروز، 26 آذرماه در سطح مدارس استان آغاز شد.
وی افزود: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در دو بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، مداحی و حفظ 10 جزء، 20 جزء، ویژه و کل قرآن کریم و بخش پژوهشی شامل رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در دهه فجر و مرحله استانی نیز در قالب پنج قطب سیستان، زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز اعزام پنج گروه از دانش‌آموزان دختر و پسر و فرهنگیان به مسابقات کشوری به میزبانی زنجان و مشهد را خواهیم داشت.
کیخا اظهار کرد: در مرحله کشوری، دانش‌آموزان دختر و پسر در دو بخش آوایی و پژوهشی و فرهنگیان در حوزه قرائت، حفظ، احکام و نهج‌البلاغه به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha