ثبت ۴ وقف جدید قرآنی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3773141
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

ثبت ۴ وقف جدید قرآنی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از ثبت چهار وقف جدید قرآنی طی سال جاری در استان خبر داد.

ثبت 4وقف جدید قرآنی در خراسان‌شمالی

حجت الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌ شمالی، اظهار کرد: این چهار وقف قرآنی شامل دو موقوفه در شیروان در قالب یک قطعه باغ دیم در روستای پیرشهید به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال و یک قطعه زمین دیم به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در روستای شناقی سفلی است.
وی ادامه داد: دو موقوفه دیگر شامل سه واحد تجاری به ارزش هشت میلیارد ریال و یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال در فاروج وقف امور قرآنی شده است.
صالحی نیا با اشاره به وجود 60 موقوفه قرآنی دیگر در استان، خاطرنشان کرد: با ثبت این چهار وقف جدید شماروقف‌های قرآنی خراسان‌شمالی به 64 موقوفه می‌رسد و این در حالیست که بیشتر این موقوفات نیز غیرمتصرفی بوده و مدیریت آنها در دست خود واقف بوده و درآمد حاصله نیز بسیار اندک است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد موقوفات استان به نیت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) به ثبت رسیده است، گفت: با وجود اینکه قرآن و اهل بیت دو میراث گرانبهای پیامبر اکرم (ص) هستند ولی اجرای نیت برای قرآن بسیار کمتر است.
صالحی نیا یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از پیش نیازمند توسعه فرهنگ قرآنی درجامعه هستیم بنابراین باید وقف های جدید را به سمت این مهم سوق دهیم.
انتهای پیام

captcha