تعامل حوزه علمیه و دانشگاه؛ راهی برای رسیدن به توسعه کشور
کد خبر: 3773207
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

تعامل حوزه علمیه و دانشگاه؛ راهی برای رسیدن به توسعه کشور

گروه معارف - مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند از دستاوردهای علمی دانشگاه برای هدایت جامعه در مسیر سربلندی مادی و معنوی استفاده کنند؛ دانشگاه نیز می‌توانند از تولیدات علمی حوزه در راستای توسعه کشور بهره ببرد.

تعامل حوزه علمیه و دانشگاه راهی برای رسیدن به توسعه کشور

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید علی بخشی، صبح امروز، 26 آذر در نشست صمیمی جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه شهرستان تاکستان گفت: ارتباط و وحدت بین حوزه و دانشگاه پس از انقلاب عمق بیشتری پیدا کرد و متحول گردید و در مسیر درست قرار گرفت.
وی بیان کرد: دشمن امروز وحدت حوزه و دانشگاه را هدف قرار داده است و در پی ایجاد بدبینی و فاصله میان این دو مرکز علمی است، چون می‌داند اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند تمام نیازمندی‌های جامعه را تأمین می‌کنند.
مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند از دستاوردهای علمی دانشگاه برای هدایت جامعه در مسیر سربلندی مادی و معنوی استفاده کنند. دانشگاه نیز می‌توانند از تولیدات علمی حوزه در راستای توسعه کشور بهره ببرد.
وی، توجه به ارزش‌های دینی و اخلاقی و محور قرار گرفتن ترویج و توسعه این ارزش‌ها در جامعه را از ویژگی‌های اصلی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: همه دانشجویان و طلاب باید اهل پژوهش و تحقیق در مسائل دینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند.
استاد حوزه علمیه قزوین به شخصیت برجسته شهید آیت‌الله مفتح نیز اشاره کرد و گفت: مفتح چهره علمی حوزه و دانشگاه و پیونددهنده این دو مجموعه بود.

انتهای پیام

captcha