برگزاری ‌‌هنرواره ملی «انقلاب اسلامی روایت ایرانی» در اردبیل
کد خبر: 3773262
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

برگزاری ‌‌هنرواره ملی «انقلاب اسلامی روایت ایرانی» در اردبیل

گروه فرهنگی ـ اولین جشنواره هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی به میزبانی استان اردبیل و با همکاری و مشارکت مردمی و خیّران استان در اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری اولین رویداد بزرگ هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل امروز، ۲۶ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با موضوع مقابله با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و تطهیر رژیم پهلوی و با تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته این رویداد بزرگ هنری و فرهنگی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود.
رجبی با اشاره به اینکه این جشنواره در هفت رشته در استان اردبیل با زمانبندی‌های مختلف در ایام دی ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: در بخش کارگروهی، کارتون وکاریکاتور ثبت نام و بارگذاری رزومه از ۲۰ آذر الی ۱۵ دی‌ماه، بخش تصویرسازی از یک الی ۲۲ بهمن‌ماه و بخش طراحی پوستر از یک الی ۲۲ بهمن‌ماه از طریق سایت سامانه هنرواره به نشانی storyiran.com انجام خواهد شد.
وی بخش رقابتی این جشنواره ملی هنرواره انقلاب اسلامی روایت ایرانی را در بخش‌های عکس، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و طراحی نشان چهل سالگی انقلاب اسلامی تبیین کرد و گفت: اختتامیه نمایشگاه و تجلیل از برگزیدگان فروردین ماه سال ۹۸ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار اندیشه تهران برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: در بخش کارگاهی از بین ثبت نام‌کنندگان در سایت سامانه که رزومه‌ها و آثار خود را ارسال کرده‌اند ۴۰ نفر انتخاب و در مجموع ۱۲۰ نفر به سه بخش کاگروهی این دوره از رقابنت‌های جشنواره معرفی می‌شوند.
رجبی با اشاره به اینکه این رویداد بزرگ ملی هنرواره برای اولین بار با همت خیّران و به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر حمایت‌های مردمی و خیّران استان اردبیل نبود این جشنواره ملی اتفاق نمی‌افتاد چرا‌که از هیچگونه حمایت‌های دولتی این جشنواره با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور برخوردار نیست و خواستیم تنه با حمایت‌های مردمی و خیّران این امر مهم برای اولین بار در کشور و استان اردبیل اتفاق بیفتاد.
وی بیان کرد: در هربخش از این جشنواره سه نفر به عنوان داور از داوران بنام و بین المللی استانی و کشوری و همچنین از اساتید و هنرمندان اردبیلی نیز استفاده خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مقابله با هجمه‌های عظیم دشمنان اسلام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه‌های مختلف به راه انداخته اند تدوین و برگزار می‌شود.
رجبی مهم‌ترین اهداف دیگر این جشنواره را معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلب اسلامی دانست و افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ویژه در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شده است که تا اواخر سال ۹۷ بصورت منسجم در سطح استان و کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با کمترین هزینه به صورت ملی و با شرکت هنرمندان مطرح و بنام از سراسر کشور در سه محل انتخابی مرکز استان اردبیل به صورت شش روزه و در هر بخش به مدت دو روز برگزار می‌شود، گفت: برای نفرات برتر اول تا سوم بخش اینفوگرافی یک میلیون تومان تا دو میلیون تومان، نفرات برتر بخش گرافیک از ۲.۵ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان و بخش طراحی و رقابتی هم دو میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره ملی هنروراه انقلاب اسلامی روایت ایرانی اهدا خواهد شد.
رجبی افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی storyiran.com در بخش‌های مختلف این جشنواره ثبت نام کنند.
انتهای پیام

captcha