برگزاری ۲۵ محفل «انس باقرآن» در مدارس کبودرآهنگ
کد خبر: 3773265
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

برگزاری ۲۵ محفل «انس باقرآن» در مدارس کبودرآهنگ

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کبودرآهنگ از برگزاری ۲۵ محفل انس با قرآن با شرکت بیش از ۹ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس شهرستان خبر داد.

برگزاری 25 محفل «انس باقرآن» در مدارس کبودرآهنگ

علی جعفری، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همه ساله از 24 الی 30 آذرماه به عنوان هفته قرآن در مدارس نامگذاری شده است.
جعفری افزود: این مجموعه همزمان با هفته قرآن چند عنوان برنامه مهم در دستور کار خود دارد که از این میان می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن در سطح مدارس اشاره کرد.
وی گفت: در این راستا 25 محفل انس با قرآن با شرکت بیش از 9 هزار دانش آموز در سطح مدارس شهرستان برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری نماز جماعت توسط ائمه جمعه در همه مدارس در یکی از روز‌های هفته قرآن از دیگر برنامه‌های این ایام است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش کبودرآهنگ اضافه کرد: همزمان با آخرین روز از هفته قرآن در مدارس، حضور یکپارچه دانش آموزان شهر شیرین‌سو در نماز جماعت را شاهد خواهیم بود.
جعفری ادامه داد: همزمان با هفته قرآن و عترت در مدارس، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی یا شرکت حداقل 10 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی کار خود را آغاز نمود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش کبودرآهنگ اظهار کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در ۱۱ رشته قرائت، حفظ عمومی، ملی، کلی و ویژه، اذان، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز برگزار می‌شود.

کسب 11 رتبه
وی گفت: پس از اتمام مسابقات قرآن، سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، قابل ذکر است گروه‌های هنری مدارس شهرستان در دوره قبل جشنواره حائز 11 رتبه برتر شد.
جعفری ابراز کرد: دو رتبه چهارم کشوری در بخش تحقیقی، جز 10 اثر برگزیده کشوری در بخش نقالی، فیلم کوتاه، سرود‌های بومی و محلی و همچنین گروه نمایشی این مجموعه در سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری به عنوان یکی از 7 گروه برتر جشنواره کشوری حائر رتبه شد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش کبودرآهنگ گفت: کسب رتبه‌های برتر کشوری در طرح‌های «یادگار ماندگار» با محوریت نقالی شاهنامه، طرح «دانایی و توانایی» در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و طرح «تعالی» با محوریت شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی مدارس در جهت ارتقا این مجموعه از دیگر افتخارات مدارس شهرستان کبودراهنگ است.
انتهای پیام

captcha