اشتباه تکفیری‌ها در تشخیص دشمن؛ عامل ناامنی منطقه
کد خبر: 3773266
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

اشتباه تکفیری‌ها در تشخیص دشمن؛ عامل ناامنی منطقه

گروه اجتماعی - رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: اشتباه تکفیری‌ها در تشخیص دشمن، عامل ناامنی و کشتارها در منطقه است؛ در حقیقت گروه‌های افراطی به جای درگیری با دشمن اصلی، به مخالفان داخلی پرداخته‌اند و این بیشترین آسیب را به اسلام، مسلمین و سرزمین‌های اسلامی زده است.

اشتباه تکفیری‌ها در تشخیص دشمن؛ عامل ناامنی منطقه

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب قم امروز، 26 آذرماه در کارگاه مقابله با افراطی‌گری که در شهرستان هیرمند برگزار شد، گفت: امروز جهان اسلام از تندروی و افراطی‌گری رنج می‌برد؛ گروهی افراطی به نام مذهب، به جان برادران دینی خود می‌افتند و هر کس را که مخالف عقاید آنان باشد، تکفیر می‌کنند.
رئیس مؤسسه مطالعات بنیان دینی کشور ادامه داد: امروز تهدیدی بزرگ‌تر از این وجود ندارد که عده‌ای بیایند بر اساس تفسیر غلط از اسلام، عده‌ای از مسلمانان را محکوم به خروج از دین کرده و اموال، جان و نوامیس آن‌ها را به تاراج ببرند.
وی اظهار کرد: متأسفانه عملکرد تکفیری‌ها سبب شده تا موج اسلام‌هراسی در دنیا، شدت بگیرد؛ این جریانات انحرافی به‌دنبال مخدوش کردن چهره واقعی اسلام هستند و باید از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
فرمانیان بیان کرد: امروزه جریان‌های تکفیری مدل جدیدی از نظریه‌های مدّ نظرشان را ارائه می‌دهند؛ از این رو قبل از نقد این جریان‌ها باید ویژگی‌ها و نظریه‌های آنان را بشناسیم.
وی ادامه داد: باید مبانی فتواهای تکفیری‌ها را بشناسیم، سپس به نقد آن بپردازیم. برای مثال، کسی نمی‌تواند ابن‌تیمیه را مطالعه کند و به نقد وهابیت بپردازد، زیرا امروز وهابیت نسخه‌های جدیدی از ابن‌تیمیه را ایجاد کرده و برای نقد این گروه باید ابتدا آن را به‌درستی بشناسیم.
رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب قم اظهار کرد: از نظر اسلام، مقابله با دشمن، ضروری و انکار‌ناپذیر است اما اشتباه در تشخیص دشمن، آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر پیکر اسلام و جامعه اسلامی وارد می‌کند و موجب غفلت از خطر دشمن واقعی می‌شود.
رئیس مؤسسه مطالعات بنیان دینی کشور افزود: اشتباه تکفیری‌ها در تشخیص دشمن، عامل ناامنی و کشتارها در منطقه است؛ در حقیقت گروه‌های افراطی بجای درگیری با دشمن اصلی، به مخالفان داخلی پرداخته‌اند و این بیشترین آسیب را به اسلام، مسلمین و سرزمین‌های اسلامی زده است.

انتهای پیام

captcha