افزایش 7 درصدی و نامتوازن بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 98
کد خبر: 3773268
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

افزایش 7 درصدی و نامتوازن بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 98

گروه سیاسی ــ سیده‌فاطمه ذوالقدر با رد برخی اخبار مبنی بر کاهش اعتبارات حوزه فرهنگ در لایحه بودجه سال 1398 کل کشور گفت: بودجه فرهنگی 7 درصد افزایش داشته که البته این افزایش به صورت نامتوازن بوده است.

سیده‌فاطمه ذوالقدر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر کاهش بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال 98 ، با تکذیب این خبر گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی گزارش کمیته برنامه و بودجه و اصلاح ساختار ارائه و مشخص شد که بودجه حوزه فرهنگ به خاطر محدویت‌های ناشی از تحریم، وضع اقتصادی مردم و تغییرات رخ داده در لایحه حدود 7 درصد افزایش یافته که البته افزایش کمی است.

وی ادامه داد: البته در این لایحه بودجه برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی که مبالغ کمتری در حدود 2 تا 3 میلیارد بوده، 100درصد افزایش یافته اما مجموع افزایش بودجه حوزه فرهنگ بیش از 7 درصد نبوده است. 

ذوالقدر درباره راهکارها و برنامه‌های کمیسیون فرهنگی برای افزایش اعتبارات فرهنگی بودجه 98 گفت: پیشنهادی که در این باره مطرح شد این بود که منابع جدید درآمدی برای حوزه فرهنگ مشخص شود. یکی از منابع جدید تخصیص درصدی از اعتبارات برخی شرکت‌های دولتی و خصوصی به بخش فرهنگ است. همچنین می‌توان بخشی از درآمدزایی در فضای مجازی را به اعتبارات حوزه فرهنگ اختصاص داد و از این طریق بودجه فرهنگی را برای سال آینده افزایش داد.

انتهای پیام         

captcha