مددجویان البرزی خانه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3773272
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

مددجویان البرزی خانه‌دار می‌شوند

گروه اجتماعی ـ مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد البرز با تشکیل فوری کمیته تأمین مسکن محرومان به زودی صاحب خانه می‌شوند.

مددجویان البرزی خانه‌دار می‌شوند

به گزارش ایکنا از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز امروز، 26 آذرماه در نشست مشترک با پرویز فتاح، رئیس کمیته امام امام خمینی(ره) که با حضور نمایندگان مردم استان البرز برگزار شد بر ضرورت تشکیل کمیته تأمین مسکن محرومان البرز تاکید و اظهار کرد: این کمیته باید طی یک هفته با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی البرز و کمیته امداد استان، برای عملیاتی کردن طرح تأمین مسکن مددجویان اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه کمک به محرومان در شرایط اقتصادی کنونی از اولویت‌های مدیریت استان خواهد بود، افزود: این کمیته با مسئولیت مستقیم استاندار و در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران برای شناسایی و تأمین مسکن مددجویان و محرومان اقدام می‌کند.
رئیس کمیته امام خمینی(ره) نیز در این نشست گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) منابع مالی مورد نیاز برای واگذاری مسکن مددجویان این استان را در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین کند.
پرویز فتاح بیان کرد: با حضور شهبازی استاندار البرز و مجموعه نمایندگان پیگیر این استان، ظرفیتی مهیا شده تا با اجرای این طرح، دیگر مددجویی فاقد مسکن در این استان نداشته باشیم.
در ادامه تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز با اعلام آمادگی این دستگاه برای رفع مشکل مسکن محرومان، گفت: البرز در اجرای قانون لایحه بودجه 97 در زمینه واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد، در بین استان‌های کشور پیشرو است.
وی افزود: هم اکنون به مقدار کافی واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان البرز وجود دارد که در حدود یک هزار واحد آن در قالب تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد استان آماده واگذاری به محرومان است.
این مسئول تصریح کرد: تاکنون 355 خانوار برای دریافت این واحدها توسط کمیته امداد معرفی شده و برای 100 خانوار آن‌ها که مبلغ مورد نیاز را کامل پرداخت کرده‌اند، واحدهای مسکونی لازم جانمایی شده است.
رضایی گفت: در صورت تامین منابع مالی لازم توسط کمیته امداد و کمیته تامین مسکن محرومان استان، اداره کل راه و شهرسازی این آمادگی را دارد واحدهای مسکن مهر مناسب و با کیفیت را در اختیار نیازمندان این نهاد قرار دهد.
در ادامه نیز محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 500 خانوار تحت پوشش این نهاد در استان فاقد مسکن هستند، گفت: از سال گذشته تاکنون نیز 500 خانوار نیازمند این استان خانه‌دار شدند.
وی افزود: با تشکیل کمیته تامین مسکن محرومان البرز، گامی مهم در مشارکت دولت و کمیته امداد برای رفع نیازمندان به ویژه در دوره مدیریت جدید استانداری رقم خورد.
انتهای پیام

captcha