هر سال یک گام عملی در پیوند علم و دین بردارید
کد خبر: 3773283
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
وزیر علوم در پیامی به آیین بزرگداشت شهید مفتح بیان کرد:

هر سال یک گام عملی در پیوند علم و دین بردارید

گروه اندیشه ــ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مراسم بزرگداشت شهید مفتح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران پیشنهاد کرد که هر ساله یک گام عملی در مسیر پیوند دو خانواده بزرگ علم و دین در این مراسم مطرح و مورد عمل و پشتیبانی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا؛ به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح، مراسمی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار شد که در این مراسم جمعی از مسئولان از جمله علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضور داشتند.

به همین مناسبت، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی را برای این مراسم ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل است:

شرکت‌کنندگان محترم در آیین بزرگداشت شهید والامقام آیت‌الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

خرسندم که جمعی از دلدادگان به دین و متعهدان در برابر نیاز‌های علمی کشور همه ساله در دانشکده‌ای که قتلگاه یک دانشمند دینی بوده است، آرمان همبستگی بین دین و علم را دنبال می‌کنند. ایده وحدت حوزه و دانشگاه، سنگر سترگی است که بنیان‌گذار نظام اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، بنای آن را در برابر هجمه و تلاش‌هایی که برای جداسازی دین از علم صورت می‌گرفت، تشدید نمود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز در بیانات خود، اهداف و آثار این ایده سازنده را تبیین و مورد تأکید قرار داده‌اند. ایشان می‌فرمایند: «یکی از عزیزترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی این بود که دو بخش عظیم فرهنگی که سال‌ها تلاش شده بود از هم دور باشند (حوزه و دانشگاه) با هم متحد شدند. در کشور ما هزاران سال، علم و دین در کنار یکدیگر بودند. علما و پزشکان و منجمان و ریاضی‌دان‌های بزرگ و ... جزء علماء الله و صاحبان دین و متفکران دینی بودند. از وقتی که اروپایی‌ها و غربی‌ها و سیاستمداران صهیونیست و متفکرانی که برای نابودی دنیای اسلام نقشه می‌کشیدند دانش را همراه سیاست وارد کشور کردند، علم را از دین جدا نمودند و در نتیجه رشته علم، یک رشته خالی از دین گشت و دین در حوزه‌های علمی با پیشرفت‌های جدیدی راه داده نشد».

آری تخصص منهای تعهد و دین جدای از علوم پیشرفته روز، توطئه‌ای بود که دشمنان مسلمین، برای نابودی عرصه دین و عرصه علم هدف‌گذاری کرده بودند و نظام اسلامی با هوشمندی در برابر آن ایستادگی کرد. با امید به روزی که این شعار همبستگی، عینیت و تجسم کامل یابد و تعهد ما عین تخصص و تخصص ما آمیخته با همه معیار‌های و آموزه‌های دینی گردد. پیشنهاد می‌کنم هر سال حداقل یک گام عملی در مسیر پیوند دو خانواده بزرگ علم و دین در این مراسم فاخر مطرح و مورد عمل و پشتیبانی همگان قرار گیرد.

در برابر روح بلند شهدای جهاد علمی و شهدای گرانقدر دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران به عنوان پایگاه وحدت حوزه و دانشگاه، شهید نواب صفوی، شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر باهنر، شهید مطهری و شهید مفتح، خضوع و وفاداری و تعهد خود را اعلام و از همه شما به خاطر شرکت در این آیین بزرگداشت قدردانی می‌کنم.

منصور غلامی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آذر ۱۳۹۷

captcha