انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود
کد خبر: 3773339
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و توجه به الزامات آن می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های موثر و هموارسازی وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

وحدت حوزه و دانشگاه ممکن

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی مرند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برکات و دستاوردهای زیادی را برای نظام اسلامی در جهت تامین استقلال و پیشرفت‌های علمی و معنوی کشور، اجرای مطلوب برنامه‌ها و حاکمیت قانون و قانون گرایی، ارائه چهره خدمت گذار از دولت اسلامی، بسته شدن راه بر عناصر نفوذی و تربیت نسل جدید و دانش آموخته متعهد به مبانی اسلامی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: دشمن از تفکر و فرهنگ شهید مفتح و تاثیرگذاری ایشان می ترسید و از حضور شهید مطهری در بین جوانان اسلامی و محیط های دانشگاهی ترس داشت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: دشمن از جثه ائمه جمعه مراکز استان‌های آذربایجان‌شرقی، فارس و یزد هراسی نداشت بلکه از فکر آن‌ها دلهره داشت که تصمیم به حذف آن‌ها گرفت.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد که می‌توان به تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و روزآمدسازی حوزه‌های علمیه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و توجه به الزامات آن می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های موثر و هموارسازی وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از الزمات وحدت حوزه و دانشگاه، تبادل و ترکیب و تکمیل روش‌های علمی حوزه و دانشگاه و حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: ارتباط موثر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه لازم است در حد ضرورت حفظ شود، ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه‌ها از دیگر الزامات این مهم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فضای دانشگاه‌های ما باید فضای اسلامی باشد، گفت: ظاهر دانشگاه‌ها هم باید نشان دهنده فضای اسلامی دانشگاه ها باشد که نیست و نیاز به تقویت دارد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی با مهم برشمردن نقش آفرینی دانشگاه‌ها در گفتمان انقلابی تاکید کرد: دانشجویان و دانشگاه‌ها باید جنبش‌های دانشجویی و رسالت‌های انقلابی آن را نظارت کرده و راه اندازی و تقویت کند.

وی تصریح کرد: رسالت تبیین و آگاه سازی جامعه، فسادستیزی و مطالبه عدالت، میدان داری در جنبش نرم افزاری باید در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دنبال شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به آفت‌های جنبش دانشجویی گفت: یکی از آفت‌ها نفوذ و بهره برداری از جنبش دانشجویی است که عناصر و مجموعه‌های ناباب به آن طمع می ورزند.

امام جمعه تبریز دور شدن از آرمان‌ها، سطحی شدن، افتادن در دام احزاب و گروه‌های سیاسی، گم کردن اهداف و پشت کردن به آرمان‌های انقلاب را از دیگر آفت‌های جنبش‌های دانشجویی دانست.

وی ادامه داد: دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست باز، دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاسی کار، دانشگاه‌های ما از نظر آگاهی‌های سیاسی باید آگاه ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی جامعه باشند و همه چیز را بدانند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها وظیفه سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد در آگاه سازی دانشجویان و دانشگاه‌ها و برپایی کلاس‌های بصیرت افزایی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

captcha