آیین تکریم و معارفه استاندار تهران برگزار شد
کد خبر: 3773379
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

آیین تکریم و معارفه استاندار تهران برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری در استانداری تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حسین ذوالفقاری معاون سیاسی انتظامی وزیر کشور، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، عیسی فرهادی فرماندار تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله محمد رضا عارف، علیرضا محجوب، فاطمه سعیدی و... برگزار شد، انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران معرفی و از زحمات محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران قدردانی شد.

محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: وضع هر قانون هزینه ای هم دارد یکی از این هزینه‌های قانون منع به کار گیری بازنشستگان، از دست دادن آقای مقیمی در استان تهران است.

وی ادامه داد: استان تهران تنها شهر تهران نیست. اقدامات خوبی در استان تهران صورت گرفته است، اما فرسودگی مدارس و بیمارستان از معضلات استان تهران است و مدارس استان تهران در شاخص فرسودگی مدارس جزو دو تا سه استان اول هستند.

وی گفت: کماکان بحران ها و چالش هایی که در زمان معارفه آقای مقیمی مطرح شد همچنان وجود دارد از جمله بافت‌های فرسوده و مقاوم سازی ساختمانها. بحران آب را نیز در شهر تهران داریم مسایل محیط زیست و آلودگی هوا از دیگر چالش هاست همچنین حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا و آسییب های اجتماعی از بحث‌ها و مسائل بسیار جدی است که با آن روبرو هستیم. خوشحال هستیم که آقای محسنی بندپی جزء افراد صاحبنظر این حوزه هستند.

می توانیم با تقویت قطار شهری از ورود ۳۰۰ هزار خودرو به تهران جلوگیری کنیم

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد گفت: مقیمی اقدامات خوبی در ارتباط با ترافیک شهر تهران داشتند و امیدوارم استاندار جدید این کار بزرگ را مدیریت کند. ما می‌توانیم با تقویت قطار شهری از ورود ۳۰۰ هزار خودرو به تهران جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مقیمی در این مدت پرداختن به تعاونی‌های تهران بود. این تعاونی‌ها مشکلات بسیاری داشتند و با جلسات منظم و تلاش برای حل مشکلات آنها به مسائل جدی تعاونی‌های تهران پاسخ داده شد.

وی اظهار کرد: مسئله زلزله و مقاوم سازی تهران و اصلاح بافت فرسوده یک موضوع اساسی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. همچنین توجه به ستاد بحران و تقویت آن و توجه به زیرساخت‌های تهران بسیار مهم است.

وی بیان کرد: ما در این سال‌ها چندین انتخابات داشتیم. مقیمی مورد اعتماد بود و حضورش در استانداری تهران امنیت‌آفرین بود. قطعا تلاش محسنی بندپی در این جهت نقش مهمی برای ارتقای مردم‌سالاری در کشور دارد.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از اینکه چراکه استانداران تقریبا اختیاری ندارندف گفت: اگر استانداران مسئولیت می‌داشتند ما در کشور با تحول روبرو می شدیم.

وی با بیان اینکه استاندار امیرالمومنین (ع) مسئولیت امنیت را برعهده داشت، عنوان کرد: در حوزه امنیت جمهوری اسلامی به خوبی عمل کرده و رتبه استثنایی در این زمینه دارد اما در کلام امیرالمومنین (ع) تربیت انسان‌ها مطرح می شود. تربیت علمی، تعالیم معنوی است که این موضوع هم از دیگر وظایف استاندار امیرالمومنین (ع) بوده است. همچنین مسئولیت دیگر استاندار امیرالمومنین (ع) آبادی مصر بوده است. اینها وظایف ما هم است و امیدوارم مجلس و دولت تصمیم بگیرند تا اختیارات استانداران افزایش پیدا کند.

نایب رئیس سابق مجلس از زحمات مقیمی بیان کرد: اگر روحانی این وقتی را که برای اجماع‌سازی با جامعه جهانی گذاشت - که قابل تقدیر است - برای اجماع‌سازی در داخل کشور می‌گذاشت، برجام به روانی و سهولت پیش می‌رفت. ما باید برای رسیدن به اجماع دیگران را باید دعوت کرده و حرف آنها را استماع کنیم اگر منطق داریم باید آنان را اقناع کنیم.

تهران به عنوان پایتخت ظرفیت های بسیاری دارد

پیروز حناچی در آیین تکریم محمدحسین مقیمی و معارفه انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران از زحمات مقیمی قدردانی کرد و گفت: ایشان را باید کلکسیون انقلاب دانست زیرا پیش از انقلاب و در دوران بازسازی بعد از جنگ و در تمام بحران‌های طی‌شده همواره حضور داشتند.

حناچی با اشاره به مسئولیت خود و استاندار جدید تهران برای اداره پایتخت بیان کرد: به نظر می‌رسد کسی که تهران را به عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد، ظرفیت‌های منطقه‌ای این‌ محدوده را خوب شناخته بود چراکه حدود دویست سال است در تهران به‌عنوان پایتخت زندگی می‌کنیم و هنوز ظرفیت‌های بسیاری در این شهر وجود دارد.

شهردار تهران ادامه داد: به تهران به‌عنوان یکی از پرمسئله‌ترین کلانشهرها باید توجه کنیم. در حال حاضر ۴۲ شهر و ۱۵ شهرستان در اطراف تهران وجود دارد که هر کدام درخواست‌های خدماتی از پایتخت دارند. این موضوعی است که باید به آن به شکل ویژه توجه داشت.

حناچی افزود: امیدوارم با تدبیر محسنی بندپی و تکیه بر تجربه مقیمی، تمامی ظرفیت‌های تهران را به‌کار بگیریم و بردارها را به ‌صورت هم‌جهت هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه در شهریور سال گذشته نظرسنجی انجام شد که نشان می‌داد مردم، ترافیک و آلودگی را معضلات اصلی پایتخت می‌دانند، اظهار کرد: شهروندان این دو مورد را حتی بر فقر و مشکلات مالی مقدم دانستند که این موضوع بسیار مهمی است. علت اصلی آلاینده‌های تهران وسایل نقلیه به تفکیک خودروهای شخصی و عمومی است. زحمات زیادی نیز در این عرصه کشیده شده اما کافی نیست.

حناچی گفت: در تهران اگر تمام بردارها را هم‌جهت کنیم، شاید بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم، اما این مهم مستلزم آن است که بردارها هم جهت شوند تا از ظرفیت‌ها به شکل مثبت استفاده شود.

کناره گیری نیمی از استانداران به دنبال قانون منع به کارگیری بازنشستگان

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه به نمایندگی از رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه حضور دارند، بیان کرد: در ارتباط با قانون منع به کارگیری بازنشستگان حدود نیمی از استانداران باید از خدمت کناره‌گیری می‌کردند، پروسه انتخاب استانداران کار سختی است و مشاهده شد ۸ هفته تودیع و معارفه افرادی که بازنشسته شده‌اند به طول می‌انجامد.

وی افزود: من در مدتی که توفیق همکاری نزدیک با مقیمی پیدا کردم به هر آنچه در مورد این فرد شنیده بودم، پی بردم. این فرد اقدامات مهمی پیش از انقلاب آغاز کردند که حین انقلاب و پس از آن ادامه داشته است. با توجه به پیشنهاد مجلس هیأت وزیران آقای بندپی را انتخاب کردند. بسیاری از تصمیمات واقدامات ما در تهران جنبه کشوری دارد و گاهی ممکن است مسئله‌ای به وقوع پیوسته‌ای در این استان سایر شهرستان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید اجازه دهیم مدیریت جداگانه‌ای در هر استان وجود داشته باشد، اظهار کرد: امروزه می‌بینیم علاوه بر مردم مسئولان هم گلایه دارند. دستاوردهای کشور را نباید با شرایط حال حاضر در نظر گرفت. امروزه ما در زمینه امنیت باید با توجه به شرایط و میزان آسیب‌پذیری سخن بگوییم و با این وجود شرایط خوب است.

وی بیان کرد: باید دید چرا سیستم اداری تا این حد پیچیده شده است عده‌ای می‌گویند هزینه کشور را کم کنید ولی ما سیستم‌هایی که برای کشور مفید هر چند هزینه‌بر است را چگونه می‌توانیم کم کنیم. ما نیازمند بازبینی و بازنگری در قوانین هستیم.

انتهای پیام

captcha