لزوم برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی
کد خبر: 3773393
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
استاندار گیلان عنوان کرد:

لزوم برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی

گروه اجتماعی - سالاری بر لزوم برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی با ساختار، برنامه ریزی و طراحی مناسب و ارزنده تاکید کرد و گفت: ابعاد مختلف زندگی، مبارزه و نهضت میرزا کوچک در نظر گرفته شود.

لزوم برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 26 آذرماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در مناطق و شهرهای مختلف استان، برای ارج نهادن به کار معنوی و ارزشمند این بزرگواران، اظهار کرد: شهدا الگوهایی برای نسل های آینده هستند که باید با برگزاری مراسمی در شان و منزلتشان به جوانان امروز و نسل های آینده معرفی شوند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را به مثابه یک ثروت غنی ارزشی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: شهدا با گذشتن از ارزشمندترین دارایی خود الگویی بی نظیر برای جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان هستند.

این مقام مسئول بر لزوم برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی با ساختار، برنامه ریزی و طراحی مناسب و ارزنده تاکید کرد و گفت: همه دستگاه ها و ادارات مرتبط با موضوعات فرهنگی برای فراهم شدن شرایط برگزاری هرچه بهتر این کنگره عظیم باید بر ابعاد مختلف زندگی، مبارزه و نهضت میرزا کوچک اشراف داشته و همه جوانب را در نظر بگیرند.

استاندار گیلان کار برای شهدا را بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کنار حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دو بال پرواز برای اوج گرفتن نسل های آینده ساز کشور با تکیه بر این فرهنگ اصیل و ارزشی هستند که نباید از کنار ساماندهی آن به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: با مشارکت فعالان و دست ‌اندرکاران برگزاری یادواره‌های شهدا دستورالعملی با در نظر گرفتن تمامی شاخص‌ها در حال تدوین است تا پس از تصویب و ساماندهی با جدیت از آن پشتیبانی شود و در این مسیر با موازی‌کاری مواجه نشویم.

سالاری تدوین دانشنامه دفاع مقدس را یک اقدام ماندگار و اثرگذار عنوان کرد و یادآور شد: در مسیر جمع‌آوری اسناد موجود در حوزه دفاع مقدس و تدوین دانشنامه حمایت‌های مالی لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha