برگزاری برنامه‌های قرآنی مردم‌محور در دهه فجر امسال
کد خبر: 3773445
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

برگزاری برنامه‌های قرآنی مردم‌محور در دهه فجر امسال

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه‌های دهه فجر به ویژه فعالیت‌های قرآنی این ایام تا پایان سال همه با محوریت مردمی برگزار می‌شود، برنامه‌های عمرانی، پروژه‌های فرهنگی مهم باید به مردم عرضه شود، همه ما باید در برابر نقطه اوج فعالیت‌های استکبار جهانی ایستاده و حالت مقابله‌ای بگیریم.

برگزاری برنامه‌های قرآنی مردم‌محور در دهه فجر امسال

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر روز گذشته، 26 آذر در جلسه هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی شهری و روستایی و برنامه‌های 40اُمین سالگرد پیروزی انقلاب که در دفتر حوزه امور شهری استانداری مرکزی برگزار شد گفت: برای برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب ستادی در تهران تشکیل شده که به موازات آن ستاد در استان‌ها نیز فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: تأکید براین است تا برنامه‌ها تنها به دهه فجر خلاصه نشده و تا پایان سال ادامه داشته باشد که برای فعالیت‌های قرآنی این ایام برنامه‌های تفصیلی و میدانی در نظر گرفته شده است لذا برای توسعه فعالیت‌ها برنامه از روزهای آینده آغاز می‌شود. بی‌شک جا برای فعالیت‌‌های قرانی وجود دارد و باید پویا بود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر به ویژه فعالیت‌های قرآنی این ایام تا پایان سال همه با محوریت مردمی برگزار می‌شود، برنامه‌های عمرانی، پروژه‌های فرهنگی مهم باید به مردم عرضه شود، همه ما باید در برابر نقطه اوج فعالیت‌های استکبار جهانی ایستاده و حالت مقابله‌ای بگیریم.
وی اضافه کرد: برنامه‌های امسال باید از حالت تدافعی خارج شده و حالت تهاجمی به خود بگیرد، در 22بهمن امسال اقدامات در راستای پر کردن خلأها نباشد، پررنگ کردن برنامه‌ها و دستاوردها در این ایام از دستورکارهاست. دشمنان همواره نقاط اوج را هدف قرار داده و قصد دارند از آن طریق به جامعه ضربه بزنند، هم حضور مردم و هم سیاست‌گذاری مسئولان هر دو برای ما حائز اهمیت است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال با قوت و اتکا به سه محور برگزار می‌شود، گفت: برای انجام برنامه‌های فرهنگی قرآنی به نیروهای اداری اکتفا نخواهیم کرد، برنامه‌ها باید مردم‌محور و با تقویت جبهه مردمی در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: توجه به نوجوانان و جوانان از دیگر نقاط قابل اتکاستف امسال باید بیشتر از سال‌های گذشته شاهد حضور قشر جوان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها باشیم. برنامه‌ها باید کیفی و با حضور پررنگ نسل امروز باشد، جدایی مردم از مسئولان حربه و توطئه دیگر دشمن است لذا در جمع باید حضور مسئولان را در کنار مردم شاهد باشیم. مدیران برنامه‌ها را سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری کرده و اجرا را به مردم سپارند.
این مقام مسئول بر ضرورت حضور حوزه علمیه، مسئولان در رده‌های مختلف، حضور جبهه‌های مردمی و انقلابی، حضور جوانان در صحنه تأکید کرد و افزود: پروژه‌های اجرایی مخاطب‌محور باشد، باید برنامه‌ها با آگاهی لازم در برابر اقدامات صورت گرفته از سوی دشمن باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی قرآنی باید در کنار برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار گیرد و به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها برخی از برنامه‌ها را می‌توان برون‌سپاری کرد. صدور مجوز پروانه رایگان برای ساخت مراکز خیرساز و آموزش قرآن کارکنان شهرداری از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

برگزاری برنامه‌های قرآنی مردم‌محور در دهه فجر امسال
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم استان مرکزی، در ادامه نشست گفت: چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرها و روستاها هدف اصلی است و ما برای رسیدن به اهداف مدنظر بر تلاش خود می‌افزاییم.
وی استان مرکزی را استان پیشتاز در حوزه قرآن خواند و بیان کرد: همکاری و همدلی بین مسئولان استان جهت برگزاری برنامه‌های قرآنی مثال‌زدنی است، استان مرکزی در مجموع 215 مؤسسه، خانه قرآنی شهری و روستایی دارد که به تفکیک 28 مؤسسه قرآنی، 17خانه قرآنی شهری، 170 خانه قرآنی روستایی دارد که با مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستند.
شفیعی اضافه کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مشارکت مردم و حمایت مسئولان شکل گرفته است، استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند به پررنگ شدن برنامه‌های قرآنی در طول سال به ویژه ایام دهه فجر کمک کند. امسال با توجه به چهل سالگی انقلاب ساز و کار برنامه‌های قرآنی متفاوت است، تا سال گذشته 24 محفل قرآنی شهری و روستایی در استان برگزار می‌شد که این رقم امسال در شهرها به 40 می‌رسد، محافل قرآنی روستایی نیز افزایش دارد.
وی از برگزاری اولین همایش یا اجتماع تشکل‌های قرآنی در خمین خبر داد و افزود: قصد داریم تعداد خانه‌های قرآنی شهری را از 17 شهر به 34 شهر افزایش دهیم تا در هر شهری حداقل یک خانه قرآنی شهری فعال باشد. امسال قصد داریم تعداد خانه‌های قرآنی روستایی نیز به 180 برسد، روستاهایی که بزرگ‌تر باشند و زمینه کار فرهنگی داشته باشند در اولویت قرار دارند.
حجت‌الاسلام شفیعی در پایان گفت: آموزش قرآن کارکنان شهرداری از دیگر برنامه‌های اجرایی است، به کمک خیرین ساخت و تجهیز دارالقرآن‌ها در استان در دستور کار قرار دارد و انجمن خیرین قرآنی نیز همواره پابکار هستند. گاه برای ساخت مراکز قرآنی با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر شهرداری در صدور پروانه رایگان ما را همراهی کند در هزینه کردها صرفه‌جویی می‌شود.
انتهای پیام

captcha