سیاست استانداری مرکزی در اجرای قوی برنامه‌های قرآنی/ برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب محتوا‌محور باشد
کد خبر: 3773459
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

سیاست استانداری مرکزی در اجرای قوی برنامه‌های قرآنی/ برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب محتوا‌محور باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل دفتر استاندار مرکزی با بیان اینکه سیاست استانداری بر اجرای قوی برنامه‌های قرآنی در طول سال است، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده تا آغاز سال نو ادامه دارد.

سیاست استانداری مرکزی بر اجرای قوی برنامه‌های قرآنی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی شاملو، مدیر‌کل دفتر استاندار مرکزی‌ عصر روز گذشته، 26 آذرماه در جلسه هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی شهری و روستایی و برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب که در دفتر حوزه امور شهری استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: برای توطئه‌های دشن باید برنامه‌ریزی کرده و جواب آنان را با عمل دهیم لذا برنامه‌ریزی‌ها برای پاسخ به دشمنان باید مدون باشد.
وی با بیان اینکه سیاست استانداری مرکزی بر اجرای قوی برنامه‌های قرآنی در طول سال است، اظهار کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده تا آغاز سال نو ادامه دارد، دشمن قصد نشان دادن فاصله بین مردم و مسئولان را دارد اما مردم همواره نشان دادند با بروز هر نوع مشکل اقتصادی همواره در صحنه حضور همیشگی دارند و فرصت سوءاستفاده را به دشمن نمی‌دهند، مردم در طول 40 سال ثابت کردند که در بدترین شرایط از نظام و کشور دفاع کردند.
شاملو افزود: پروژه‌های تعریف‌شده‌ای که در دهه فجر افتتاح می‌شود، تأکید بر حضور مردم است، برنامه‌های مردمی که باید در دستور کار قرار گیرد در همین رابطه با دهیاری‌ها، بخشداران، فرمانداران، شوراها، خیرین و مجریان برنامه‌های فرهنگی هماهنگ می‌شود.
وی بیان کرد: بهتر است برنامه‌های لازم را از قبل پیش‌بینی کنیم، زمینه اجرای برنامه‌ها هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری شود تا حضور چشمگیر مردم را در روستاها و شهرها داشته باشیم، برنامه‌های استاندار تنها به افتتاح پروژه‌ها محدود نمی‌شود، استاندار در جمع مردم در مساجد و حسینیه‌ها حضور دارد، تعدادی از برنامه دیدارها می‌تواند در محافل انس با قرآن تدارک دیده شود.

سیاست استانداری مرکزی بر اجرای قوی برنامه‌های قرآنی است
حمید حیدری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز در ادامه با اشاره به اینکه چهل سالگی انقلاب باید با حضور مردم همیشه در صحنه همراه باشد، گفت: آموزش قرآن ویژه کارکنان شهرداری و خانواده آنان از ضروریات بوده و ضریب ورود آسیب در این مجموعه را کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی و اجتماعی مغفول مانده است، اظهار کرد: برنامه‌های چهل سالگی انقلاب رفع تکلیف نباشد و باید برنامه‌ها محتوا‌محور باشد، لذا سیاست‌گذاری توسط مسئولان و مدیران انجام و توسط مردم اجرایی شود.
حیدری در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد تخفیف 50 تا 100 درصدی ساخت مراکز قرآنی خیر‌ساز اعلام می‌شود، باید سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی شهری و روستایی مجزا تنظیم شود.

سیاست استانداری مرکزی بر اجرای قوی برنامه‌های قرآنی است
در ادامه این نشست کاظمی، سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی هم گفت: شعار امسال «افتخار به گذشته و امید به آینده» است و دستاوردهای انقلاب در طی 40 سال باید به مردم معرفی شود و باید از توانمندی‌ها در راستای رشد استعدادها بهره‌‌مند شویم.
وی بر لزوم تربیت نیروهای قرآنی ممتاز و مدرس تأکید کرد و گفت: امروز به برکت نظام در بسیاری از شهرها که حتی قرآن‌آموز هم نداشت مربی و مدرس قرآن تربیت شده است، تأسیس خانه‌های قرآنی شهری و روستایی به توسعه فرهنگ قرآنی در شهرها و روستاها کمک می‌کند.
انتهای پیام

captcha