وحدت‌ نظر و عمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرم
کد خبر: 3773470
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

وحدت‌ نظر و عمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرم

گروه فرهنگی ـ معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ایران اسلامی با جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمنان انقلاب به راه انداخته‌اند روبرو است که وحدت نظر و عمل مهم‌ترین اصل پیروزی در این جنگ است.

وحدت‌ نظروعمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرم

به گزارش ایکنا از همدان، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر روز گذشته، 26 آذرماه در تویسرکان برگزار شد.
حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان  در این مراسم گفت: شهید مفتح دو خصیصه مهم داشت هم از مقربین بود و هم اینکه از نعمت شهادت برخوردار شد.
وی افزود: باعث افتخار است که فرزند این شهید گرانقدر به نمایندگی مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی مشغول فعالیت است و ایشان فرزند صالح و خلف شهید مفتح تمام سعی و تلاش خود را جهت توسعه و پیشرفت شهر تویسرکان به کار گرفته است.
در ادامه این مراسم حبیب مومیوند، فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه این شهرستان ‌به حق دارالمؤمنین و شهر شهداست شهری که ۷۵۵ شهید را به انقلاب هدیه داد، اظهار کرد: شهید مفتح یکی از شهدای شاخصی است که با تمام توان در راه انقلاب و همچنین نزدیکی حوزه و دانشگاه گام برداشت و ایشان یک سال بعد از انقلاب به شهادت رسید.
مومیوند گفت: به جرأت می‌توانیم بگوییم امروز با تلاش بی‌وقفه محمدمهدی مفتح و پیگیری‌های بی‌دریغ ایشان در مجلس، تویسرکان از محرومیت نجات یافته و از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و اجتماعی به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌ایم.
وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ روستای فاقد گاز در شهرستان وجود ندارد، ‌آسفالت راه‌های روستاها انجام شده و بهسازی روستاها از ۳۳ روستا در سه سال گذشته تا پایان امسال به ۷۰ روستا می‌رسد.

وحدت‌ نظروعمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرممومیوند ادامه داد: در سه سال اخیر توسعه گلخانه‌ها از ۲ هکتار به ۱۷ هکتار رسیده و اکنون یک چهارم گلخانه استان در تویسرکان است و طرح اقتصاد مقاومتی سرشاخه کاری گردو یکی از طرح‌های نمونه کشوری است.
مومیوند با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه کوچک در شهرستان در حال انجام است، افزود: استخر بانوان شهرستان که از 10 سال قبل شروع ‌و نیمه کاره رها شده بود، در دو سال اخیر سرعت گرفته و به‌زودی افتتاح می‌شود‌.

ظرفیت‌های پرشمار تویسرکان
سید‌سعید شاهرخی، استاندار همدان در این مراسم ‌گفت: یکی از اصول و نکاتی که رهبر کبیر انقلاب همواره تأکید داشتند و آویزه گوش همه ما بوده رمز موفقیت را وحدت کلمه و وحدت در عمل می‌دانند که اگر نگاه عمیقی داشته باشیم رمز پیروزی انقلاب نیز وحدت بوده است.
وی افزود: اگر وحدت را به‌عنوان اصل بدانیم نقش و جایگاه شهید مفتح در بحث وحدت در جامعه اسلامی بسیار ویژه است و در این نکته پیشتاز بودند.
شاهرخی گفت: شهید مفتح ‌بین دو قشر پیشرو و تعیین‌کننده جامعه کاری اساسی انجام دادند که تا به امروز به‌عنوان اصل، ایده و کارشایسته مورد تأیید جامعه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه وحدت و همدلی در استان وجود دارد، گفت: ما به‌دنبال توسعه متوازن استان هستیم که همه شهرستان‌ها را ببینیم، همه شهرستان‌های ما دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند.
وی بیان کرد: مدتی افتخار خدمت در این شهرستان را داشتم که توسعه تویسرکان رو به گسترش است و امید است بتوانیم در خدمت توسعه استان باشیم که ان‌شاءالله در اولین کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تویسرکان با کادر اجرایی حضور خواهیم یافت.

وحدت‌ نظروعمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرم
محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالم که زحمات پدر شهیدم در حوزه ایجاد وحدت ‌بین آحاد جامعه به ثمر نشسته و این همدلی‌ها باعث شده که در جنگ‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی به پیروزی برسیم.
وی در ادامه گفت: کارهایی چون پروژه سد خرم‌رود، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت روستایی، احداث و توسعه جادهای شهری، روستایی و برون شهری چون دو باند شدن جاده تویسرکان کنگاور، جاده جوکار به تویسرکان که در پیشرفت و توسعه اقتصادی نقش بسزایی داشته و همچنین توسعه و تعمییر جاده مسیر تویسرکان به گنجنامه در بحث رونق گردشگری تماماً نیاز به تخصیص بودجه در دولت داشته و خوشحالیم که توانستیم برای عمران و آبادانی این شهرستان با وجود تمام مشکلات و کمبودها و جنگ اقتصادی کنونی که دشمن به راه انداخته است گام‌های مؤثری بردایم.
مفتح افزود: امیدواریم با حمایت و کمک استاندار در جهت جذب بودجه برای شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی شهرستان موفق‌تر از قبل عمل کنیم و به زودی شاهد توسعه همه جانبه شهرستان تویسرکان و همچنین استان همدان باشیم.

شهید مفتح پس از تبعید امام(ره)
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهمان ویژه این مراسم بود و در سخنانی گفت: استان همدان با سابقه غنی و کهن دینی و تاریخی و نیز سابقه فرهنگ و تمدن است که بسیار خوشحالم که توانستم ‌بین این مردم فرهیخته و آشنا با فرهنگ و تمدن و شعر و هنر مخصوصاً مردم مؤمن و همیشه در صحنه تویسرکان‌ حضور یابم و میهمان فرزند شهید مفتح باشم.
وی با بیان اینکه هرجا قبل و بعد از انقلاب به کمک این مردم نیاز بوده سریعاً حضور پیدا کرده‌اند و نمونه بارز این حضور در دفاع مقدس است، گفت: حضور لشکر انصارالحسین(ع) و حضور بسیجیان ثابت قدم تویسرکان در این لشکر یادآور خاطرات معنوی و عرفانی است.
وی افزود: وجود خانواده‌های چند شهیدی و دو شهیدی در استان و شهرستان تویسرکان بیانگر ادای دین مردم این شهرستان به انقلاب است که با وجود فرهنگ غنی و ایمان بالای مردم این شهرستان این ایثار و فداکاری دور از انتظار نیست.
وی خطاب به مردم تویسرکان گفت: شما حق خودتان را ادا کردید که از چنین مردمی کمتر از اینها نیز انتظار نمی‌رفت از این‌رو وقتی برای حضور در این مراسم  دعوت شدريال با افتخار پذیرفتم و حضور در جمعی از مدیران حوزویان دانشگاهیان و اقشار مختلف در مراسم بزرگداشت شهادت دکتر مفتح و و وحدت حوزه و دانشگاه یکی از بهترین روزهای من است.

وحدت‌ نظروعمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرم
وی همچنین خطاب به عموم گفت: وقتی ‌گیاهی در زمینی قرار داده می‌شود ریشه‌های زیادی از گیاه جوانه می‌زند که خداوند تنها به یک ریشه توانایی سر برآوردن از خاک را می‌دهد و فرصت رشد و نمو و شکوفایی را دارد و بقیه در ظلمت خاک می‌مانند که مصداق همان انسان است که کسانی که از خاک کنده می‌شوند و خدا را در نظر می‌گیرند و از فرش به ارش می‌رسند به تعالی می‌رسند.
وی بیان کرد: انسان موجود بسیار مرموز و پیچیده‌ای است از آنجا که هم دارای وسوسه و هم روح الهی است و کسی که بتواند بر روح شیطانی غلبه کند به تعالی می‌رسند که یکی از نمونه‌های بارز آن و یکی از کسانی که توانست اسوه و الگوی ما قرار بگیرد شهید آیت‌الله مفتح بود. وی در سال ۱۳۰۷ در استان همدان در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان از وعاظ و مفسران دین و اخلاق بودند و از وعاظی ک به اخلاص عمل مشهور بودند و شهید آیت‌الله مفتح فرزند چنین پدری بود.
وی افزود: ایشان تحصیلات ابتدایی را در محضر پدر به اتمام رساندند و پس از گذراندن دوره متوسطه برای تکمیل به قم رفتند و در محضر اساتید مختلفی بودند ایشان یکی از شاگردان آیت‌الله بروجردی و همچنین شاگرد بسیاری از علما بزرگوار بودند.
وی گفت: شهید مفتح در مسجد جاوید هم به امامت جماعت پرداختند و پس از تبعید امام ایشان مشغول به ترویج اندیشه‌های امام و روشنگری بود که در آنجا دستگیر شدند و به زندان افتادند از آنجا که ویژگی انسان‌های بزرگ پایبندی بر اهداف خود است همچنان به ترویج دین و فرهنگ پرداختند.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام(ره) شخصیت‌هایی را به سمت‌های مختلف منتسب کردند که یکی از این شخصیت‌ها شهید مفتح بود که به عنوان رئیس دانشگاه الهیات منتسب شد و در ۲۷ آذر ۵۸ ایشان به دست فرورفتگان در ظلمت به شهادت رسیدند.
امیری در ادامه گفت: در حال حاضر ایران اسلامی با جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمنان انقلاب به راه انداخته‌اند روبرو است که وحدت نظر و عمل مهم‌ترین اصل پیروزی در این جنگ است.
یادآور می‌شود، در فواصل برنامه مقاله‌خوانی و شعرخوانی توسط چند تن از حضار انجام شد.

وحدت‌ نظروعمل؛ مهم‌ترین اصل پیروزی در جنگ نرم
انتهای پیام

captcha