طرح «اقوم» یکساله شد
کد خبر: 3773494
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

طرح «اقوم» یکساله شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول طرح تخصصی حفظ قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به یک‌ساله شدن طرح اقوم از گسترش شعب این طرح در این استان خبر داد.

طرح حفظ تخصصی قرآن (اقوم) یکساله شد / گسترش شعبات

به گزارش ایکنا؛ اجرای طرح حفظ تخصصی قرآن که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با نام طرح «اقوم» شناخته می‌شود، اواخر تابستان سال 96 با هدف شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان، در زمینه حفظ قرآن، با همکاری آموزش و پرورش استان آغاز شد.
در این دوره، پذیرفته‌شدگان پس از انجام مصاحبه و اتمام دوره آزمایشی، حفظ تخصصی را آغاز می‌کنند. در اجرای این طرح، سعی شده تا زمینه مناسبی فراهم شود تا در کنار آموزش حفظ و مفاهیم قرآن، افراد با تعالیم اخلاقی و تربیتی نیز آشنا شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد حسینی‌نژاد، مسئول طرح تخصصی حفظ قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به یکساله شدن این طرح، در مورد مزایای آن گفت: ازجمله مزایای این طرح، اداره منظم کلاس‌ها و انجام حفظ جدید و مباحثه با نظارت اساتید، برگزاری کلاس‌های انگیزه‌سازی برای ادامه حفظ قرآن در طول دوره و انتخاب برگزیدگان به عنوان استاد قرآن است.
وی بیان کرد: برای پیشرفت هر چه بیشتر، همواره والدین قرآن‌آموزان نیز طی جلسات متعدد در طول دوره از نظرات اساتید و مشاوران بهره‌مند می‌شوند. همچنین برای انگیزه‌بخشی و افزایش نشاط، برنامه‌های متنوعی از جمله، تفریحی و ورزشی، زیارتی، اردو‌های درون و برون استانی، دیدار با علماء، مسابقات و ... در دستور کار بوده است. اکنون با گذشت یک سال، حدود 40 نفر، ضمن تحصیل، موفق به حفظ 10 جزء از قرآن کریم شدند.
حسینی‌نژاد با بیان اینکه طرح اقوم، اکنون در دانشکده علوم قرآنی استان قم در حال اجراست، گفت: با توجه به استقبال خانواده‌ها، درصدد راه‌اندازی شعبه دیگر در شهر قم هستیم.
حسینی‌نژاد در پایان اظهار کرد: امیدوارم برای عمل و تسریع در تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن، بتوان در آینده‌ای نزدیک با عنایت حق تعالی این طرح را به صورت فراگیر اجرا کرد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به حفظ قرآن برای آگاهی بیشتر از این طرح و ثبت نام از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۹۰۶۱۳۱۱۰۷ و تلفن ثابت ۳۷۸۴۹۳۰۷ اقدام کنند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۱:۵۳
0
0
خیلی خوب میشد اگر این کار در پردیسان هم انجام میشد.
captcha