درهای مساجد اوهایوی آمریکا برای بازدید عموم باز شد
کد خبر: 3773498
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

درهای مساجد اوهایوی آمریکا برای بازدید عموم باز شد

گروه بین‌الملل – در هفته جاری درهای تعدادی از مساجد ایالت اوهایوی آمریکا برای آشنایی نزدیک غیرمسلمانان با دین اسلام به روی عموم گشوده شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ان‌بی‌سی‌فور‌آی؛ مراسم درهای مساجد فرصتی برای مردم منطقه کلمبوس در مرکز اوهایو بود که همسایگان مسلمان خود را از نزدیک بشناسند.

«عمار احمد عوان» از مسجد عمربن خطاب می‌گوید: درباره مسلمانان از مسلمانان بپرسید.
 
وی که معتقد است این رویداد حقایق را درباره مسلمانان به غیرمسلمانان انتقال می‌دهد، افزود: گاه برای یادگیری یک مطلب تازه باید از دایره راحتی خود خارج شوید و این دقیقاً چیزی است که در این رویداد اتفاق افتاد.

کلی جسپر (Kelly Jasper) به همراه همسرش، ایوان، این فرصت را داشتند تا در اولین روز درهای باز مساجد در مرکز اوهایو چشم و قلب خود را روی یک دین تازه باز کنند. کلی می‌گوید: هر دوی ما درباره اسلام و باورهای اسلامی مطالبی علمی خوانده بودیم، اما این اتفاق فرصتی بود تا از نزدیک مطالب خوانده شده را مشاهده کنیم و ببینیم کاربرد آنها در زندگی روزمره مسلمانان چگونه است.

آنها از مسلمانان سؤالاتی پرسیدند و شاهد برگزاری یکی از نماز‌های آنان بودند. کلی معتقد است که این اتفاق می‌تواند راهی برای از بین بردن دیوارهای نفرت دینی باشد. وی می گوید: تمام چیزهایی که درباره یک گروه از مردم فکر می‌کنید ممکن است با شناخت یکی از افراد آن گروه زیر و رو شود.

عمار احمد عوان هم معتقد است: درهای مساجد همیشه به روی مردم باز است و از همه افراد از هر دینی که سؤالی دارند استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha