آمادگی جهاددانشگاهی برای پذیرش مأموریت‌های بزرگ در توسعه فناوری
کد خبر: 3773507
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
طیبی تبیین کرد؛

آمادگی جهاددانشگاهی برای پذیرش مأموریت‌های بزرگ در توسعه فناوری

گروه دانشگاه - رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه تولید فناوری در کشور باید به صورت مأموریت‌محور انجام شود، گفت: آمادگی داریم که مأموریت‌های بزرگ در توسعه فناوری از جمله ۲۰ مأموریت را بر عهده بگیریم.

‌به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، در مراسم رونمایی از ۱۰ محصول فناورانه جهاددانشگاهی که امروز، 27 آذرماه، همزمان با چهارمین روز از هفته پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید صاحب اقتصاد دانش‌بنیان باشد، اظهار کرد: تولیدات ما باید به تبع این اقتصاد دارای فناوری باشد و در این عرصه باید در تمام حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، خدمات و دیگر حوزه‌هایی که در کشور ما و در تمام دنیا ارزش استراتژیک دارند، به تولید فناوری دست یابیم و بتوانیم از طریق پروژه‌هایی که در آن صاحب دانش هستیم در دنیا برای خود سهم بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین باید بتوانیم در حوزه‌هایی که خودمان صاحب تکنولوژی نیستیم از طریق واگذاری بازار به خارج از کشور انتقال فناوری را انجام دهیم. فاصله تکنولوژی با دنیا را می‌توان در فرصت کوتاهی جبران کرد. دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ قابل توجه است. حمایت از توان داخل کشور باید در شرایط غیرتحریم انجام شود.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: تولید فناوری در کشور باید به صورت مأموریت‌محور انجام شود و آمادگی داریم که مأموریت‌های بزرگ در توسعه فناوری از جمله ۲۰ مأموریت را برعهده بگیریم؛ تاکنون نیز در نقشه جامع علمی کشور هفت مأموریت فناورانه در حوزه تولید و فناوری را برعهده گرفته‌ایم.

وی افزود: الگوپذیری انقلاب اسلامی باید از مدل‌های موفق در توسعه علمی باشد. همچنین، صدور انقلاب بر بال علم و فناوری امکان‌پذیر است. باید بتوانیم اختلافات تکنولوژیک را حل کنیم و توان خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام

captcha