راه‌اندازی مرکز نجوم اهواز و حرکتی قابل توجه از باب خداشناسی
کد خبر: 3773514
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

راه‌اندازی مرکز نجوم اهواز و حرکتی قابل توجه از باب خداشناسی

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به راه‌اندازی فرهنگسرای نجوم اهواز آن را حرکتی مهم از باب خداشناسی دانست و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌های این مرکز مفاهیم قرآنی گسترده‌تر به مردم القا شود.

راه‌اندازی مرکز نجوم اهواز و حرکتی قابل توجه از باب خداشناسی

احمد سراج معاون فرهنگی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به افتتاح فرهنگسرای نجوم در اهواز اظهار کرد: این حرکت از باب خداشناسی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مراسم افتتاح این فرهنگسرا با حضور آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همراه بود و ایشان بازدید از این مرکز را همچون زیارت اماکن مقدس دانستند. اهمیت راه‌اندازی این فرهنگسرا با توجه به آیات قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت(ع) درباره خلقت آسمان، ستارگان و کهکشان‌ها است.

سراج با اشاره به نامگذاری این فرهنگسرا به نام «ابن‌هیثم اهوازی» از علمای شیعه اهوازی که از بزرگان علم نجوم و فیزیک بوده است، گفت: با توجه به اشارات فراوان قرآنی درباره خلقت آسمان‌ها و وجود یک سوره در قرآن کریم به نام «نجم» علاقه‌مندیم که فرصتی ویژه را برای بازدید موسسات قرآنی از این فرهنگسرا اختصاص دهیم تا آنها این ظرفیت را ببینند و از این طریق مفاهیم قرآنی بیشتر و گسترده‌تر به مردم القا شود.

گفتنی است، جهیزات فرهنگ‌سرای تخصصی نجوم ابن هیثم اهوازی شامل آسمان‌نمای دیجیتالی (ساعت آفتابی دو متری)، سه دوربین و شش تلسکوپ است. این مرکز پس از آماده‌سازی، مجددا به بهره‌برداری رسیده و مراجعه عموم به آن آزاد است. 

انتهای پیام

captcha