كرامتی كه پایانی ندارد/ فاطمه معصومه(س) در كلام معصومان
کد خبر: 3773525
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

كرامتی كه پایانی ندارد/ فاطمه معصومه(س) در كلام معصومان

گروه اجتماعی‌ ـ حضرت فاطمه معصومه(س)، كریمه اهل بیت(ع)، كریمی است كه كرامتش پایانی ندارد و سخاوتش چه در دوران عمر پربركتش و چه بعد از آن همواره ساری و جاری است.

 امروز، دهم ربیع‌الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) خورشید فروزان ایران اسلامی است. دردانه‌ای كه ایران اسلامی منور از تلالؤ نورانی این خورشیدن فروزان هستند و امروز شهر مقدس قم در اوج نورافشانی برای جهان اسلام قرار گرفته است.

یار همیشگی هشتمین امام
او را كریمه اهل بیت(ع) نامیدند چرا كه سخاوت وجود ذی‌وجودش برای دفاع از حریم ولایت و پاسداری از امامت در تمام عمر پربركتش ساری و جاری بود و این‌گونه بود كه او را «كریمه اهل بیت(ع)» و «شفیعه روز محشر» نامیدند؛ آن حضرت فرزند امام موسی كاظم(ع)، هفتمین اختر تابناك آسمان ولایت و امامت و خواهر شفیق و یار همیشگی شمس‌الشموس حضرت ثامن‌الائمه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بود.
در تمام سختی‌ها و فراز و نشیب‌های دوران امامت پدر و برادرش پایدار ماند و تا آخرین لحظه عمرش به ولی امر زمان خود وفادار ماند تا بدین طریق راه و رسم وفاداری به ولایت و امامت را برای آیندگان ترسیم كند.

لقب معصومه(س) 
لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا كرد و فرمود: «هر كس معصومه را در قم زیارت كند، مانند كسى است كه مرا زیارت كرده است» پس این لقب كه از سوى امام معصوم به این بانوى بزرگوار داده شده، گویاى جایگاه والاى ایشان است.
كریمی كه كرامتش پایانی ندارد و چه بسیار عاشقان و دلدادگانی كه بر در بارگاه ملكوتیش به شفاعت رسیدند و حاجات قلبی خود را از درگاه با سخاوتش دریافت كردند.

حضرت فاطمه معصومه(س) در كلام معصومان
در شرح كرامتش همین بس كه حضرت امام جعفر صادق(ع) درباره زیارتش فرمود: «خداوند حرمى دارد كه مكه است پیامبر حرمى دارد و آن مدینه است و حضرت على(ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى‌رود كه اسمش فاطمه دختر موسى(ع) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى‌شوند».
همچنین امام رضا(ع) درباره زیارت خواهر بزرگوارش فرمود: «كسى كه حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت كند پاداش او بهشت است» و امام جواد هم نیز این چنین فرمود: « كسى كه عمه‌ام را در قم زیارت كند پاداش او بهشت است».
آری! زیارتش كلید بهشت است برای عاشقان و دلدادگانی كه پای در مسیر دلدادگی و سلوك حق و حقیقت می‌نهند چرا كه سه معصوم این نوید را به دلدادگان بارگاهش داده‌اند.
و امروز روز توسل جستن به كریمه اهل بیت(ع) برای شفاعت است؛ شفاعتمان كن ای فاطمه معصومی كه معصومان قبل و بعد از تو بشارت توسل و زیارت تو را داده‌اند.
انتهای پیام

captcha