جهاد دانشگاهی؛ نهاد انقلابی بومی شده در آموزش و پژوهش
کد خبر: 3773533
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
ستاری بیان کرد:

جهاد دانشگاهی؛ نهاد انقلابی بومی شده در آموزش و پژوهش

گروه دانشگاه - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع جهادگران گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد خوبی داشته و نهاد بومی شده در عرصه آموزش و پژوهش است.

‌به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی که امروز، ۲۷ آذرماه، در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه جهاد یک نهاد بومی شده انقلاب در آموزش و پژوهش است، بیان کرد: این نهاد بعد از انقلاب توانسته در زمینه‌های مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. جهاد دانشگاهی محققان فوق‌العاده خوبی دارد که برخی از این‌ها در جهان شناخته شده هستند.

ستاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند از طریق اعطای لایسنس به شرکت‌ها درآمد قابل توجهی برای خود تأمین کند، ادامه داد: ظرفیت حمایت از پروژه‌های جهاد دانشگاهی را در معاونت علمی ریاست جمهوری داریم و تا زمانی که تکنولوژی‌ها به تولید برسد، از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: این ساختار در این معاونت وجود دارد و حمایت‌ها می‌تواند از طریق صندوق‌های توسعه و یا نوآوری و شکوفایی تأمین شود. البته این تنها در صورتی است که تکنولوژی در قالب شرکت باشد.

ستاری گفت: یکی از اولویت‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حمایت از پروژه‌های جهاد دانشگاهی است. پتانسیل‌های جهاد خیلی بیشتر از آن چیزی است که وجود دارد. امیدواریم این حرکت پویا در این نهاد ادامه داشته باشد. مردم می‌خواهند دانش را تنها در کتاب‌ها نبینند و خروجی آن‌ها را در زندگی خود لمس کنند.

انتهای پیام

captcha