اجرای «نور مبین» در تمام رده‌های سپاه به‌صورت هفتگی/ تلاش برای كیفی‌سازی مسابقات
کد خبر: 3773542
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

اجرای «نور مبین» در تمام رده‌های سپاه به‌صورت هفتگی/ تلاش برای كیفی‌سازی مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اجرای طرح «نور مبین» به‌صورت هفتگی در تمام رده‌های سپاه خبر داد.

محمد دیانت، مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه آیا سپاه برنامه هفتگی قرآنی در دستور كار دارد، گفت:‌ برنامه «نور مبین» برای تبیین مفاهیم قرآن به‌صورت هفتگی در سپاه برگزار می‌شود.
وی یادآور شد:‌ این برنامه در تمام رده‌های سپاه برگزار می‌شود و بسته به شرایط هر رده روزهای برگزاری این برنامه قرآنی متفاوت است.
دیانت اظهار كرد:‌ همچنین بستگی به كوتاهی و یا بلندی یك سوره كه انتخاب می‌شود، زمان مكث بر روی آن متفاوت است و ممكن است تبیین مفاهیم یك سوره 6 ماه طول بكشد.
مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن سپاه اشاره كرد و گفت:‌ امسال مسابقات خود را به نوعی جراحی كردیم تا بتوانیم سطح كیفی آن را بالا ببریم.
وی افزود: در سال‌های گذشته سپاه‌های استانی مرحله نیمه نهایی را برگزار می‌كردند و نفرات برتر این مرحله بسته به سهمیه‌ای كه مركز قرآن و عترت به هر استان اعلام می‌كرد، به مرحله كشوری راه پیدا می‌كردند كه ممكن بود 600 یا 700 نفر به این مرحله راه پیدا كنند.
دیانت ادامه داد:‌ به‌منظور كیفی‌سازی مسابقات، كشور را به 10 منطقه تقسیم‌بندی كردیم كه شیراز میزبان منطقه 3 و متسابقان استان‌های فارس، هرمزگان، كرمان و بوشهر بود.
مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آزمون هر 10 منطقه كه برگزار شد ما حد نصاب امتیاز را مشخص كرده و 250 یا 300 نفر در نهایت به مرحله كشوری مسابقات راه پیدا خواهند كرد.
انتهای پیام

captcha