وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی سیستان‌وبلوچستان مطلوب نیست
کد خبر: 3773561
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی سیستان‌وبلوچستان مطلوب نیست

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: بهسازی و به‌روز کردن مساجد بین راهی از خواسته‌های مهم مردم استان و مهمانان ما بوده که باید مد نظر قرار گیرد.

وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی سیستان‌وبلوچستان مطلوب نیست

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا نورا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری صبح امروز در نشست کارگروه بررسی وضعیت اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی استان، گفت: نماز از واجبات دین ما است و باید امکان ادای این فریضه را در جاده‌ها فراهم کرد، تا مسافران به زحمت نیفتند.
وی اظهار کرد: از آنجایی که ازدحام جمعیت در پایانه‌ها و مجتمع‌ها زیاد است، معمولا این اماکن پاکیزگی مطلوب را ندارند، این در حالی است که نظافت در دین ما توصیه شده و پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند پاکیزگی نیمی از ایمان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: فاصله شهرهای استان حتی از فاصله بین دو استان در برخی از استان‌های کشور بیشتر است؛ لذا ضرورت دارد برای رضایتمندی و رفاه حال مردم حداقل امکانات را در این مسیرها فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان با استانداردها فاصله دارد، بیان کرد: علی‌رغم اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان، اما هنوز هم آمار موجود نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.
نورا با بیان اینکه مجتمع‌‌های خدمات رفاهی جاده‌‌ای باید متناسب با نیاز و رعایت اصل رفاه حال مسافران احداث شود، ادامه داد: آرامش راننده و مسافر، امنیت، وجود خدمات مناسب، استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی خودرو از جمله مزایای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نصب تابلوهای تبلیغاتی بین راه‌های مواصلاتی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز را از دیگر موارد لازم‌الاجرا دانست و افزود: بهسازی و به‌روز کردن مساجد بین راهی از خواسته‌های مهم مردم استان و مهمانان ما بوده که باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha