اجرای طرح «سفیران اجتماعی» در سمنان
کد خبر: 3773575
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

اجرای طرح «سفیران اجتماعی» در سمنان

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری استان سمنان از اجرای طرح سفیران اجتماعی به‌صورت آزمایشی در تعدادی از کانون‌های مساجد استان سمنان خبر داد.

اجرای طرح «سفیران اجتماعی» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا حدادیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان سمنان امروز، 27 آذر در نشست با تعدادی از مسئولان ستادی کانون‌های مساجد کشور در دبیرخانه کانون‌های مساجد استان سمنان با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی اظهار کرد: این طرح مطابق با اسناد بالادستی و به‌منظور ضرورت احیاء و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد اجرا خواهد شد.

حدادیان ادامه داد: این طرح به‌صورت آزمایشی در پنج استان برگزار شد که خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، قزوین و گیلان از استان‌های مجری طرح سفیران اجتماعی هستند.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور کارکرد اجتماعی را از وظایف ذاتی مسجد برشمرد و گفت: هدف طرح سفیران اجتماعی این است که خانواده‌ها را درون مساجد آوریم.

وی ارتقای سلامت اجتماعی خانواده‌ها را از اهداف اجرای طرح سفیران اجتماعی دانست و گفت: توانایی جذب مشارکت‌های مردمی و برگزاری طرح‌های مشابه، ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی محلی، هیئت امنا و امام جماعت مساجد، برخورداری کانون و مسجد از امکانات سخت افزاری و فضای مناسب جهت برگزاری کلاس‌ها و همکاری مستمر و شایسته با دبیرخانه استان در اجرای طرح به مدت سه سال از شاخص‌های انتخابی کانون مجری است.

مسئول کانون پس از شرکت در دوره آموزشی و کسب امتیاز لازم می‌تواند عهده‌دار مسئولیت اجرایی طرح باشد، افزود: شناسایی، ساماندهی و ایجاد هسته اجتماعی مسجد، ایجاد شبکه سفیران اجتماعی در هر مسجد، پایش خانواده‌های واجدشرایط، ارائه خدمات مشاوره فرهنگی، دینی و اجتماعی به خانواده‌های تحت پوشش، برپایی نمایشگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی پویش مردمی خدمت کریمانه از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از وظایف کانون‌های مجری طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان سمنان به ظرفیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری که در کنار مساجد فعالیت دارند، اشاره کرد و افزود: پنج کانون فرهنگی ـ هنری که مجری طرح سفیران اجتماعی در یکی از شهرستان‌های استان سمنان زیرنظر دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان فعالیت می‌کنند.

محسن رستگاری، مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح حدود یک سال کار انجام شده است، متذکر شد: در طرح سفیران اجتماعی کانون فرهنگی ـ هنری مجری باید هسته اجتماعی تشکیل دهد که این هسته اجتماعی شامل امام جماعت، مدیر کانون، مسئول بسیج، هیئت امنا، مشاور مربی برادر و مشاور مربی خواهر و پنج نفر از سرمایه‌های اجتماعی محله می‌شود.

رستگاری افزود: وظیفه مربی در این طرح ارتقای سطح معرفتی و مهارتی این سفیران است و البته هدف در ان طرح فقط سفیران نیستند، بلکه می‌خواهیم با خانواده‌ها در ارتباط باشیم و هدف اصلی طرح صیانت از خانواده‌ها است و ما از طریق سفیران به خانواده‌ها متصل می‌شویم و این خانواده‌ها زیرپوشش سلامت اجتماعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha