رساله‌های علمی و تحقیقاتی به‌كار گرفته شوند
کد خبر: 3773577
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
رحمانی:‌

رساله‌های علمی و تحقیقاتی به‌كار گرفته شوند

گروه اجتماعی ـ سرپرست استانداری فارس گفت: رساله‌های علمی و تحقیقاتی نباید در قفسه‌ها خاك بخورند بلكه با هدف‌گذاری توسط مجریان و تصمیم‌گیران به‌كار گرفته شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، سرپرست استانداری فارس‌ امروز، 27 آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان با تأكید بر اینكه رساله‌های علمی و تحقیقاتی نباید در قفسه‌ها خاك بخورند بلكه با هدف‌گذاری توسط مجریان و تصمیم‌گیران به‌كار گرفته شوند، گفت: در این صورت می‌توان ادعا كرد كه هزینه برای پژوهش‌های علمی، سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: توسعه پژوهش و فناوری می‌تواند تفكر فناورانه را در اقشار مختلف علمی كشور بارور و پیشرفت و آبادانی كشور را فراهم كند.
رحمانی با بیان اینكه پژوهش‌ها چه عام و چه خاص و كاربردی می‌توانند راهكاری علمی و عملی متناسب با نیازهای جامعه به عنوان نتیجه در اختیار مسئولان قرار دهند، افزود: سالانه تعداد قابل توجهی از پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تكمیلی در مراكز تحقیقاتی و آموزش عالی ارائه می‌شود كه تمام آنها را ارج می‌نهیم و برای همه مؤلفان ارزش قائلیم.
سرپرست استانداری فارس با طرح این سئوال که چه میزان از تحقیقات در حوزه حقوق شهروندی استفاده شده است؟ افزود: آماری مبنی بر اینكه تحقیقات در حوزه فنی و مهندسی تا چه میزان گرهی از مشكلات صنعت برداشته و موجب نزدیكی فاصله دانشگاه و صنعت شده است، وجود ندارد.
وی كه هدف نهایی تحقیقات را پاسخ به نیازهای اجتماعی می‌داند، گفت: بیشترین مسائل و مشكلات فارس به دلیل تداوم خشكسالی‌ها مربوط به بحران ناشی از كمبود آب است كه در این مقطع زمانی باید تحقیقات در این باره راهگشا باشد.
رحمانی همچنین كسب رتبه برتر پژوهش و فناوری استان فارس در كشور را تبریك گفت و بیان كرد: انتظار داریم كه این حركت توأم با سازندگی و بالندگی در فضای همدلی تداوم یابد.
انتهای پیام

captcha