پژوهش باید مبنای تمام تصمیم‌گیری‌ها باشد
کد خبر: 3773620
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

پژوهش باید مبنای تمام تصمیم‌گیری‌ها باشد

گروه اجتماعی ـ دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت كشور با یادآوری جایگاه مهم پژوهش در اداره كشور تأكید كرد كه پژوهش باید مبنای تمام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، فاطمه گودرزی، دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت كشور امروز، ٢٧ آذر در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس بیان كرد: پژوهش در ایران نهادینه شده و همه دستگاه‌های اجرایی و خصوصی پای كار هستند.
وی با تاكید بر اینكه پژوهش باید مبنای تمام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باشد، افزود: سیاست اصلی وزارت كشور در پژوهش و فناوری نیز دنبال كردن این مهم است.
دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت كشور ادامه داد: شاخص‌هایی با وزارت علوم هماهنگ و تجمیع كرده‌ایم كه اساسی‌ترین ركن آن طرح‌های پژوهشی در استان‌ها است، گفت: ١٨٠ طرح پژوهشی و كلان در سطح استان‌ها انجام شده است.
گودرزی با بیان اینكه هدف پژوهش‌ها مشكل و مسئله اجتماعی است، گفت: به عنوان مثال؛ باید طرح‌های كاربردی ویژه چالش آب كه نه تنها مشكل استان فارس است كه بسیاری از استانهای كشور با آن درگیر هستند، در چرخه عملیاتی قرار گیرد.
دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت كشور ادامه داد: امروز تعداد زیادی شركت‌های دانش‌بنیان فعال هستند كه محصولات زیادی تولید كرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران برتر كشور طی پنج سال گذشته، گفت: یك مثلث در این باره شكل گرفته كه وزارت كشور و استانداریها، وزارت علوم و دستگاه‌های اجرایی اضلاع آن را تشكیل داده‌اند.
انتهای پیام

captcha