راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در فارس
کد خبر: 3773627
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در فارس

گروه اجتماعی ـ رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس با اشاره به بودجه كم این بنیاد از راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حبیب شریف، رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس امروز، 27 آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این استان با بیان اینكه بودجه بنیاد ملی نخبگان به دلیل کوچک گرفتن آن ۵۵ میلیارد تومان است، گفت: با ۳۰ بنیاد در کشور نمی‌توان روی این میزان بودجه حساب كردلذا تصمیم به راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور استان گرفتیم.
وی افزود: یکی از دلایل تشکیل این تشكل مردم نهاد علاوه بورس کردن دانش‌آموزان، اعطای جوایز ویژه بزرگان و مشاهیر به نام پنج نامدار علم است كه نخستین آن به نام جایزه پروفسور حبیب فیروزآبادی به آقای حسین ثابت سروستانی اهدا خواهد شد.
محمدباقر كشفی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینكه امروز در جوامع بشری معیار توسعه‌یافتگی ساختمان‌سازی نیست كه باید طرحی نو درانداخته شود، گفت: در بخش سلامت جامعه كه از آیتم‌های مهم تحقیقاتی فارس نیز مدنظر قرار گرفته شده دیگر نمی‌توان تك بعدی نگاه كرد.
وی با بیان اینکه زمان اصحاب كهف گذشته كه بعد از بیداری پس از خواب تنها قیمت سكه تغییر كند، تاكید كرد كه امروز به پژوه كاربردی نه پژوهش‌هایی كه گوشه كتابخانه‌ها خاك بخورند، نیاز داریم.
انتهای پیام

captcha