شرکت ۲۰۰۰ دانش‌آموز قائم‌شهری در مسابقات قرآن
کد خبر: 3773643
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

شرکت ۲۰۰۰ دانش‌آموز قائم‌شهری در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یک کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قائم‌شهر از شرکت ۲ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در این شهرستان خبر داد.

شرکت 2000 متسابق قرآنی در قائمشهر/ دیدار با خانواده قرآنی در هفته قرآن

محمدصادق اسماعیلی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، درباره فعالیت‌های کانون قرآن در هفته قرآن اظهار کرد: در ابتدا با برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی برنامه‌ها شروع شد.

وی افزود: در مرحله مسابقات شهرستانی ۲ هزار دانش‌آموز اعم از دختر و پسر در ۱۲ رشته‌ از قبیل؛ قرائت ترتیل، حفظ ویژه، حفظ عمومی، حفظ موضوعی(همچون صحیفیه سجادیه، نهج‌البلاغه، مفاهیم قرآن) مداحی، اذان(ویژه پسران) و احکام و ... شرکت کردند. 

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قائمشهر در مورد فعالیت‌های کانون قرآن در هفته قرآن، اظهار کرد: برگزاری مسابقات ابتدا در مرحله آموزشگاهی شهرستان قائمسهر با شرکت 2 هزار متسابق قرآنی به دو صورت حضوری و الکترونیکی به میزبانی دارالقرآن ثقلین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیدار مسئولان آموزش و پرورش با خانواده‌های دانش آموزان قرآنی در این هفته، گفت: دیدار با خانواده دانش‌آموزان دارای رتبه‌های برتر کشوری و حافظان قرآن در این هفته انجام خواهد شد و این کار به نوعی یک پشتوانه معنوی برای این دانش‌آموزان است.

برگزاری مراسم کتابت قرآن در قائمشهر

شرکت 2000 متسابق قرآنی در قائمشهر/ دیدار با خانواده قرآنی در هفته قرآن

اسماعیلی اظهار کرد: در کتابت موضوعی قرآن کریم، آیات موضوعی از قرآن انتخاب می‌شود و این آیات به دانش‌آموزان و همکاران خوش‌نویس داده می‌شود و در نهایت مجموعه‌ای از آیات خوش‌نویسی از آیات قرآن تهیه خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اعزام کاروان قرآنی نور به مدارس در این هفته گفت: این کاروان قرآنی متشکل از دانش آموزان برجسته قاری قرآنی و دو دانش‌آموز حافظ قرآن کریم، گروه سرود قرآنی، گروه تئاتر قرآنی که با وارد شدن در مدارس یک برنامه تقریبا شادی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

برگزاری جشنواره نقد فعالیت‌های قرآنی در قائمشهر
وی درباره اجرای برنامه نقد فعالیت قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در این هفته افزود: جشنواره‌ای با عنوان آیینه‌های مهربانی در نظر گرفته شد تا همکاران نقد خودشان را نسبت به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قائمشهر به این جشنواره ارسال کرده و به سه نفر برتر این نقدها جوایز نفیسی داده می‌شود. 

اسماعیلی گفت: ۱۵ تا ۲۰ از نقدهایی که قابل بحث و دیده شدن هستند را طی مراسمی با حضور این افراد در شورای آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا از میان آن‌ها راه‌کاری برای ارتقا فعالیت‌های قرآنی بیرون آید.
وی با اشاره به آغاز به‌کار سینمای کودک و قرآن و عترت، اظهار کرد: در این باره قرار شد در طول سال در کانون فرهنگی، تربیتی برادران که امکانات موجود است از انیمیشن‌ها و فیلم‌های مرتبط با حوزه قرآن استفاده کنیم و جنگ‌ها و جشنواره‌هایی تشکیل شود و دانش‌آموزان دعوت شوند به طور رایگان از فیلم قرآن یا عترت یا انیمیش استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha