کمک به مستضعفین از افتخارات جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3773649
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

کمک به مستضعفین از افتخارات جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها در چهلمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب طرح کمک نظام به مستضعفین است ‌که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

کمک به مستضعفین از افتخارات جمهوری اسلامی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی‌، آیت‌الله کاظم سپاسی‌آشتیانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی صبح امروز، 27 آذر‌ماه با حضور در نشست هم‌اندیشی ‌حوزه و ‌دانشگاه با موضوع زکات که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد‌ امام خمینی‌(ره) استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در وحدت حوزه و دانشگاه در زمینه زکات باید عرصه‌هایی که نیاز است را شناسایی و متناسب با آن اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی ادامه ‌داد: مسئله انفاق عملکردی ناشی از یک اعتقاد درونی است و ممکن است ایده الهی یا حس دلبندی به دیگران یا همدلی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی‌ افزود: بحث زکات برنامه اقتصادی اسلام است به طوری که پیامبر گرامی اسلام(ص) از زکات به عنوان یک برنامه اقتصادی یاد می‌کنند.
آیت‌الله سپاسی‌آشتیانی بیان کرد: بحث زکات یکی از رویکردهای اقتصاد اسلامی و ‌برنامه‌ای برای اجرای عدالت اجتماعی است یعنی هنگامی که حکومتی برقرار می‌شود آن حکومت باید در عرصه‌های مختلف دینی و اجتماعی برنامه داشته باشد.
وی اظهار کرد: باید توجه داشت که رفع محرومیت در جامعه بدون برنامه حل نمی‌شود، یکی از برنامه‌های اسلام در این زمینه زکات واجب یا انفاق مستحب است. هنگامی که امام راحل به حاکمیت رسیدند مساله‌ی امداد را مطرح کردند و اگر خدمات کمیته امداد را در کشور احصاء کنیم و بتوانیم از حکومت اسلامی اسلامی ‌دفاع کنیم، کافی است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها در چهلمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب طرح کمک نظام به مستضعفین است ‌که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
آیت‌الله سپاسی آشتیانی گفت: نهادیه شدن بحث فرهنگ پرداخت زکات باید مورد تاکید قرار گیرد.
در ادامه این مراسم قنبرموسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان مرکزی گفت: یکی از کارکردهای زکات هدایت پرداخت‌های زکات به سمت نیازمندان جامعه است.
وی ادامه داد: در بیش از 300 نقطه و روستای‌ استان شورای زکات وجود دارد ‌و با راه‌اندازی این شورا در دفتر روستاها و بخش‌ها به طور شفاف زکات هر منطقه جمع‌آوری می‌شود و خوشبختانه‌ در بحث زکات هیچ ابهامی در هزینه‌کرد‌ نداریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: در هفت ماهه سال 97 بیش از 8 میلیارد زکات در استان جمع‌آوری شده است و با رشد 60 درصدی زکات در سال جاری مواجه بودیم و این در حالی است که سال گذشته مبلغ 5 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد.
موسی‌نژاد اظهار کرد: امیدواریم مردم به بحث زکات به‌عنوان واجب الهی توجه کنند متاسفانه امروز در جامعه‌ توجه به این واجب‌ الهی کمرنگ است و هنوز به عنوان دغدغه اجتماعی و دینی بین مردم جا نیافتاده است و‌ باید در ‌حوزه ترویج زکات اقدامات موثری را انجام دهیم.
در این نشست جمعی از دانشگاهیان و حوزویان استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با راهکارهای توسعه، ترویج و نهادینه کردن زکات در جامعه و همچنین موانع پرداخت زکات پرداختند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
آلبوشوکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۳:۱۲
0
0
سلام وعرض ادب محتاج کمک هستم متاهل هستم دوتا بچه دارم کرایه تو خونه نشستم وضع مالی خیلی بده خواهش میکنم کمک کنید 585983103138265
captcha