پژوهش؛ محور فعالیت‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 3773672
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

پژوهش؛ محور فعالیت‌های آموزش و پرورش

گروه فرهنگی ـ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش مقوله پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و مسئولان ستادی به‌عنوان پشتیبان معلمان و دانش‌آموزان در بدنه آموزش و پرورش، در کنار آنان قرار دارند.

آموزش و پرورش مقوله پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، یوسف قاسمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل‌ امروز، 27 آذرماه‌ در مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش مقوله پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و مسئولان ستادی به عنوان پشتیبان معلمان و دانش‌آموزان در بدنه آموزش و پرورش در کنار آنان قرار دارد.
وی با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش بیان کرد: شعار هفته پژوهش در سال جاری پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی است و از آنجایی که مقام معظم رهبری امسال را با عنوان حمالیت از تولید ملی نام نهادند ما نیز تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار در آموزش و پرورش به کار بسته‌ایم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: همکاری دانشگاه با آموزش و پرورش در راستای تعالی پژوهش‌ها مهمترین مساله‌ای است که باید به آن توجه شود چرا که همراهی این دو نهاد آموزشی می‌تواند نقش راهگشایی را در ارائه دستاورد‌های پژوهشی ایفا کند.
قاسمی یادآور شد: نگاه از بالا به پائین دانشگاه به آموزش و پرورش باید اصلاح شود نباید چنین باشد که داتشگاه خود را بی‌نیاز از آموزش و پرورش ببیند چرا که آموزش‌های پایه نیاز ضروری در رسیدن به نوآوری و پژوهش‌های جامعه در جامعه است.
قاسمی با تأکید بر اینکه معلم پژوهنده باید از روش‌های کلاسیک و منسوخ شده در تحقیق کناره‌گیری کرده و با جایگزین کردن روش‌های نوین پژوهشی جایگاه آموزش و پرروش را اعتلا دهد.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگر باید از مفاهیم ارزشی تعیین شده در پژوهش الگو گرفته و راهکار‌های جدیدی را در تحقیقات ارائه دهد، بیان کرد: پژوهش در آموزش و پرورش باید از قالب کلشیه‌ای خارج شده و پژوهش‌های خشک و توخالی جای خود را به پژوهش‌های انعطاف‌پذیر و سودمند دهد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش نباید به دشکل باری به هر جهت باشد بلکه شایسته است معلمان و دانش‌آموزان با بکارگیری آخرین متد‌های موجود تحقیقات خود را ارائه دهند.
قاسمی با بیان اینکه کار مدرسه و مراکز آموزشی صرفا یادگیری و یاد دادن نیست، افزود: پژوهش‌های خشک و بی‌روح بدون توجه به محتوای آن خسته‌کننده و ملال‌آور خواهد بود و توصیه می‌کنیم معلمان و دانش‌آموزان با استفاده از روش‌های نوین به پژوهش‌های جدید دست یابند.
وی ایجاد شوق یادگیری در دانش‌آموزان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: دوری از پژوهش‌های آکادمیک و تکیه بر تحقیقات مبتنی بر دانش‌های نوین می‌تواند زمینه را برای بروز و ظهور استعداد‌های جدید هموار کند و ما نیز در آموزش و پرورش به دنبال این مسئله هستیم.

انتهای پیام

captcha