تشریح گفت‌وگوهای دینی ایران در کلیسای پروتستان سوئد
کد خبر: 3773693
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

تشریح گفت‌وگوهای دینی ایران در کلیسای پروتستان سوئد

گروه بین‌الملل ـ رایزن فرهنگی كشورمان در دیدار با مقامات كلیسای پروتستان لوتری سوئد، به تشریح فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه گفت‌وگوها و فعالیت‌های بینادینی پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سیدعبدالمجید میردامادی، رایزن فرهنگی ایران در سوئد، با سفر به شهر اوپسالا، مقر کلیسای مرکزی سوئد، از کلیسای پروتستان لوتری سوئد دیدن كرد.

میردامادی در جریان بازدید از کلیسای پروتستان لوتری با یاکوب ویرن، دبیر حوزه ریاست کلیسای سوئد و رئیس حوزه الهیات مسیحی و لوو رز، مسئول مرکز گفت‌وگوهای بینادینی، دیدار كرد و با آنها در خصوص گفت‌وگوهای بینادینی به گفت‌وگو پرداخت.

رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار که به منظور تبیین و تشریح فعالیت‌های گفت‌وگوهای بین دینی در ایران و ایجاد زمینه‌های گفت‌وگوهای مثبت و سازنده بین جامعه عالمان و اندیشمندان دینی و دانشگاهی دو كشور برگزار شد، علاقه‌مندی ایران به توسعه گفت‌وگوها و همکاری‌های دینی و فرهنگی را اعلام كرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نزدیک به سه دهه است که به طور جدی در گفت‌وگوهای دینی مشارکت دارد و تاکنون ده‌ها گفت‌وگو با نهادها و مراکز معتبر دینی در جهان برگزار كرده است. یکی از این سلسله گفت‌وگوها كه نزدیک به سه دهه قدمت دارد گفت‌وگو با شورای جهانی کلیساهاست و کلیسای سوئد نیز عضو شورای جهانی کلیساها در ژنو است.

میردامادی تأكید كرد: گفت‌وگوهای دینی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تفاهم و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون باشد.

در ادامه این دیدار مقامات كلیسای پروتستان لوتری سوئد ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با رایزنی فرهنگی ایران در این كشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تجربه‌های گفت‌وگوهای دینی کلیسای سوئد و نقش این کلیسا در هماهنگی فعالیت‌های دینی در کشور سوئد، منطقه اسكاندیناوی و خارج از آن را شرح دادند.

همچنین، کلیسای سوئد کلیسایی محوری در منطقه کشورهای حوزه اسکاندیناوی بوده و نقش مؤثری در گفت‌وگوها و همکاری‌های بینادینی با شورای جهانی کلیساها دارد. رهبر این کلیسا هم‌اینک «آنتیه یاکلین» است که مقام اسقف اعظم سوئد را برعهده دارد. وی پیش از این، عالی‌ترین مقام کلیسایی در کلیسای تاریخی شهر لوند سوئد را عهده‌دار بود.

انتهای پیام

captcha