«نذر بهشتی» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3773698
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

«نذر بهشتی» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «چاپ ۸ هزار جلد قرآن در طرح «نذر بهشتی» آستان قدس رضوی»، عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ چاپ ۸ هزار جلد قرآن در طرح «نذر بهشتی»به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 27 آذرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 15 تعداد هفت خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «چاپ ۸ هزار جلد قرآن در طرح «نذر بهشتی» آستان قدس رضوی» آورده است: «نذر بهشتی» عنوان طرحی در راستای ترویج قرآن کریم است که امسال توسط آستان قدس رضوی اجرا شد و طی آن از محل نذورات زائران ۸ هزار جلد قرآن کریم به چاپ رسید. این اقدام ارزشمند در راستای طرح «نذر بهشتی» اتفاق افتاد که طی آن زائران حرم نورانی امام رضا(ع) در راستای توسعه فرهنگ نذر و وقف قرآن کریم با هر میزان توانایی مشارکت می‌کردند و از محل همین طرح نورانی ۸ هزار جلد قرآن کریم چاپ و تحویل آستان قدس رضوی شد.
در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند نذورات خود را برای استفاده در آستان امام هشتم و یا دیگر اماکن متبرکه وقف کنند. برای رونق و تبلیغ بهتر طرح نذر بهشتی از فرصت‌های مختلفی از جمله فضای مجازی و سامانه پیامکی آستان قدس، اجتماع بانوان فاطمی، فروشگاه‌های محصولات رضوی، موکب‌های استقبال از زائرین پیاده امام رضا(ع)، پایانه‌های مسافربری و راهپیمایی روز شهادت امام رضا(ع) استفاده و از این برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ وقف و نذر قرآن استفاده شد.
علاقه‌مندان به انجام «نذر بهشتی» می‌توانند با مراجعه به دفاتر نذورات حرم امام رضا(ع) یا با شماره‌گیری کد دستوری #۸* و یا مراجعه به سامانه نذر و وقف رضوی به نشانی nazr.razavi.ir نذورات خود را پرداخت کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نذورات خود را از طریق شماره حساب ۸۱۳۰۲۲۱۲۸۱ با شناسه واریز ۲۲۳۰ بانک ملت شعبه آستان قدس رضوی پرداخت کنند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل مردم منتظرند نتایج کارهای شهرداری تهران را در عمل ببینند، نمایش آیات الهی در «خط عشق»، «شنبه‌های انقلاب» به ادیان توحیدی رسید، فضائل حضرت معصومه(س) از منظر معصومان، فضائل حضرت معصومه(س) از منظر معصومان و ترتیل صفحه ۵۳۵ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یکی از پرکارترین روزهای خود را پشت سر گذاشته و تا این ساعت تعداد 14 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «آغاز جلسات آشنایی با معارف نهج‌البلاغه» آورده است: علی‌اکبر مرجانی، مدیر آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، درباره سلسله جلسات آشنایی با معارف نهج‌البلاغه گفت: از فردا چهارشنبه 28 آذر فاز دوم برگزاری این جلسات با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع از ساعت 8 صبح الی 12 آغاز می‌شود. در دوره دوم این جلسات 25 برنامه درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سال 96 و در سری نخست برگزاری این جلسات، پنجاه برنامه درباره مسائل مبتلا به جامعه در موضوعات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در نهج‌البلاغه تهیه و تدوین شد. محتوای این جلسات در قالب لوح فشرده تهیه شده و در برنامه‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، همچنین قرار است از محتوای این جلسات مسابقاتی برگزار شود. 5 جلسه از سلسله جلسات سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام سید حمیدرضا امین‌زاده، معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، 5 جلسه با حضور محمدعلی مجد استاد دانشگاه، 20 جلسه با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و 20 جلسه با حضور آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور برگزار شد.

مدیر آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از پخش این جلسات در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: هنوز 4 بخش از پخش جلسات دوره نخست باقی مانده که هر شب پیش از اذان مغرب از شبکه قرآن پخش می‌شود. به گفته وی، سلسله جلسات سبک زندگی قرآنی و آشنایی با معارف مهدویت یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در سال 96 تهیه و تدوین شد.

این جلسات در سالن همایش 9 دی ناحیه مقاومت بسیج ابوذر واقع در منطقه 19 تهران، بزرگراه شهید تندگویان، خانی‌آباد، بلوار میلاد، بعد از شهرداری، جنب آتش نشانی برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل حضرت معصومه(س) انوار معارف اهل‌بیت(ع) را به دنیای اسلام منتقل کرد +فیلم، مداحی میثم مطیعی در سوگ حضرت معصومه (س)، سروده‌هایی در رثای کریمه اهل‌بیت، سزای بی‌مبالاتی در کسب درآمد در حدیثی از پیامبر(ص)، برپایی موکب‌ عراقی‌ها در قم + عکس‌ و‌ فیلم، ماجرای هدیه سکه‌های طلا برای ساخت بارگاه جدید سیدالکریم، حضرت معصومه(س) امام زمانش را جمعی و کاروانی یاری کرد، شهدا نشانه پیش‌قدمی جمهوری اسلامی در نابودی تروریسم، چاپ ۸ هزار جلد قرآن در طرح نذر بهشتی، نوسروده افشین علا برای حضرت معصومه(س)، خاطره امام خامنه‌ای از علت پذیرفتن مسئولیت ریاست جمهوری، «شنبه‌های انقلاب» به ادیان توحیدی رسید و برکات حضور حضرت معصومه (س) در ایران، است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز صرفا دو خبر با عناوین «شان والای محبت و خانواده در ادیان الهی» و «فاطمه معصومه(س) مظهر فضایل و شفیعه محشر» منتشر کرده است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز سه خبر با عناوین «شیطنت برخی انتشاراتی‌ها /استفاده از روش نوین و مفید در مشق شب دانش‌آموزان»، «کوفه کوچک کجاست؟» و «حق نداری بگویی برای من آب بیاور» منتشر کرده است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، تا این ساعت تعداد شش خبر با عناوین گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه(س) در قم، دنبال ریاست نرویم؛ ریاست تبعات دارد، مراسم عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، اتحاد بین حوزه و دانشگاه پرورش نیروهای متخصص و متعهد را به همراه دارد، قم غرق در عزای شفیعه بهشت(س)، حوزه و دانشگاه از شبهات استقبال کنند، حضرت معصومه(س)؛ تفسیر بلند تبعیت از ولایت و توجه به اولویت‌های فعالیت فرهنگی در فضای مجازی، منتشر کرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، برخلاف تمام روزهای سابق که نهایتا یک یا دو خبر منتشر می‌کرد، امروز تا ساعت 15 تعداد هشت خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام» نقد می‌شود، آورده است: نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی در راستای هدفمند‌سازی متون درسی معارف اسلامی در دانشگاه‌ها به همت گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی برگزار خواهد شد. ازجمله اهداف گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی، تدوین کتاب‌های درسی در حوزه تاریخ صدر اسلام است. تبیین گزارشی تاریخ صدر اسلام با تأکید آیات و روایات و تحلیل‌های کیفی نیز در این راستا مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس انتشار کتابی با عنوان «تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام» ضرورت یافت.
این کتاب که از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت به زبان‌های انگلیسی و اردو ترجمه شده و تاکنون 37 بار نیز تجدیدچاپ شده است در حوزه‌های علمیه به‌عنوان کتاب درسی آموزش داده می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی؛ نویسنده کتاب، محمدحسین دانش‌کیا، اصغر منتظرالقائم و محمد نصیری به‌عنوان ناقد در این نشست حضور دارند. حجت‌الاسلام امیرمحسن عرفان نیز دبیری علمی این جلسه را برعهده دارد.
علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 9 صبح چهارشنبه 28 آذرماه به دانشگاه معارف اسلامی واقع در قم، خیابان بلوار جمهوری، بین کوچه 4 و 6، طبقه چهارم، سالن امام رضا (ع) مراجعه کنند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل سیره حضرت معصومه (س) در آینه روایات معصومین (ع)، 75 اثر جدید مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) رونمایی شد، ارسال بیش از 400 عنوان به همایش کتاب سال بانوان، دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه را نقد کنید، حضرت معصومه (ع) اسوه‌ای مطهر برای دختران مسلمان و غیرمسلمان، برکات عمر کوتاه ولی زیبای کریمه اهل‌بیت (ع) و مباحث دینی را با قلم امروزی و ظرافت‌های کودکانه مطرح کنیم، است.
باشگاه خبرنگاران جوان
پنج خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «منفورترین مردم نزد خداوند چه کسانی هستند؟»، «چرا حضرت معصومه(س) به مقامات بالا نائل شدند؟»، «زندگی نامه شهید ملا محمد رئوف حسین زاده»، «چرا حضرت معصومه(س) ازدواج نکردند؟» و «برکات و آثار حضور حضرت معصومه (س) در ایران/ شهر قم مرکز تشیع در ایران است» است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا ساعت 15:30 امروز اساسا به روز نشده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.
کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «لجاجت مسئولان ‌اشرافی و عوامل و آثار آن» منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: لجاجت و لجبازی به معنای اصرار و پافشاری بر چیزی در برابر دیگری است که با آن خواسته مخالفت می‌ورزد. بنابراین، همیشه در لجاجت باید دو طرف وجود داشته باشد؛ زیرا لجاجت از عناوین اضافی است؛ چرا که یکی از دو طرف بر چیزی اصرار می‌ورزد و دیگری انکار می‌کند. هرگاه خاستگاه اصرار و پافشاری یک طرف، تصور ذهنی باطل یا تصدیق بی‌دلیل و برهان، یا خواهش‌های نفسانی و مانند آنها باشد، از این اصرار به عنوان لجاجت تعبیر می‌شود؛ بنابراین، لجاجت هرگز حق نخواهد بود؛ زیرا خاستگاه آن امری باطل است.
اما لجاجت در اصطلاح اخلاقی‌ به معنای پافشاری و اصرار ورزیدن در کاری همراه با عناد است که از انجام آن نهی شده است. باید توجه داشت که انسان لجوج و لجباز، جاهل نیست، بلکه آگاهانه و عامدانه بر اساس عواملی که بیان می‌شود، اقدام به لجاجت و اصرار دارد. بر همین اساس، لجباز وقتی از امری آگاه و حقیقت روشن می‌شود، باز هم برخواسته و کار خویش اصرار می‌ورزد، در حالی که جاهل ممکن است چنین کاری نکند.
دیگر عناوین این صفحه در روز جاری شامل «وعده خداوند برای ازدواج آسان»، «پول اتومبیل در حساب 100 امام»، «در تحصیل رضایت مادر بکوشید!»، «عاق دو طرفه» و «گناهانی که عقوبت فوری در دنیا دارد!» است.
انتهای پیام

captcha