جلسه هماهنگی کنگره «شهدای دانشجو» در تبریز برگزار شد
کد خبر: 3773705
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

جلسه هماهنگی کنگره «شهدای دانشجو» در تبریز برگزار شد

گروه اجتماعی ـ جلسه هماهنگی کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی کنگره شهدای دانشجو در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جلسه هماهنگی کنگره شهدای دانشجو امروز، 27 آذرماه در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

بخشعلی معصومی، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور همواره به مسائل فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها در این حوزه اهمیت خاصی داده است، گفت: در حوزه فرهنگی برنامه‌ بلندمدتی تدوین شده است که امیدواریم نتیجه آن تربیت دانشجویانی مومن، متعهد و کارآفرین باشد.

وی اظهار کرد: جای خالی برگزاری کنگره‌ای مثل کنگره شهدا در استان ما دیده می‌شد، از سال گذشته نسبت به برگزاری این کنگره به صورت سالانه برنامه‌ریزی شده و امسال هم در بخش‌های مختلفی توسط دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود که برگزاری بخش فرهنگی و دانشجویی آن برعهده دانشگاه پیام نور استان گذاشته شده است.

معصومی با بیان اینکه وقتی یاد و نام شهدا میان باشد، همه با تلاشی مضاعف پای کار هستیم، گفت: امیدوارم با همت و تلاش دست اندرکاران و تعامل با نهادهای ذی‌ربط بتوانیم یک برنامه فرهنگی با خروجی مناسب و تأثیرگذار در جامعه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی‌ نیز در ادامه  گفت: 219000 شهید در راه انقلاب و نظام تقدیم جامعه شهادت، کرده‌ایم که اکثر آن‌ها در بازه سنی 15 تا 25 سال قرار داشتند و این نشان می‌دهد که جوانان ما هرگز در مقابل آمریکا کوتاه نیامده و نخواهند آمد.

وی افزود: همان گونه که شهداء به وظایف خود عمل کردند، ما نیز باید به وظیفه خود که حفظ و نشر تفکر و اندیشه‌های شهدا است، عمل کنیم.

‌جلیلی‌ گفت: شاید قدرت سخت افزاری‌مان به اندازه آمریکا نباشد، اما آنچه که باعث ترس و وحشت آمریکا و سایر دشمنان نظام می ‌شود، داشتن قدرت نرم افزاری است که پایه و اساس آن دارا بودن روحیه ایثار، فداکاری، شهادت طلبی و از خودگذشتگی در بین جوانان انقلاب است و امیدوارم با حفظ این روحیه در مقابل شهدا شرمنده نشویم.

ابوالفضل غنی‌زاده، معاون دانشگاه پیام نور استان نیز در این جلسه گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای توسعه عقلانیت اخلاقی گام برداریم تا شاهد رشد و توسعه جامعه و شکوفایی و اعتلای جوانان و دانشجویان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره، جوانب مختلف اجرایی آن و تأثیرات آن در بین جوانان و نیز آحاد جامعه، بیان کرد: همه در کنار هم با همدلی شاهد برگزاری یک کنگره در شان نام و یاد شهداء خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha