سه قانون الهی در وقایع یمن
کد خبر: 3773722
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

سه قانون الهی در وقایع یمن

کانون خبرنگاران نبا ــ آیت‌الله اراکی با اشاره به سه قانون الهی که در اوضاع کنونی یمن مشاهده می‌شود، گفت: طبق قانون اول، خداوند به ستمگران مهلت می‌دهد تا ستم آن‌ها به اوج برسد و قانون دوم صبر است که در پایان آن پیروزی و ظفر خواهد بود و در نهایت طبق قانون سوم، خداوند قدرت خود را به وسیله به زیر کشیدن ستمگران به وسیله مستعضفان به رخ می‌کشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز، 27 آذرماه در نشست دفاع از مردم مظلوم یمن در تالار سیدالشهدا با اشاره به مظلومیت مردم یمن به جنایات آل سعود پرداخت و گفت: در ماه‌های حرام اتوبوس حامل دانش‌آموزان را در حجه به خاک و خون کشاندند.

نشست دفاع از مردم مظلوم یمن برگزار شد

وی افزود: همه گروه‌های تروریستی را که اساس و بنیان آن‌ها براساس خشونت است، گردهم آورده‌اند و برای آن‌ها اتاق فکر تشکیل داده‌اند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

اختری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ملت‌های مسلمان و آزاده گفت: هوشیار و آگاه باشیم که راهی جز وحدت و دست به دست هم دادن نداریم. مردم یمن با پشتیبانی شما می‌توانند آل سعود را به ذلت بنشانند و نشان دهند اینها افتخار اسلام هستند. باید از اینها تقدیر کرد، باید حمایت کرد و بدانید وعده خداوند متعال است که خداوند آینده اینان را مانند روزگار صدام قرار داده است.

در ادامه این نشست، آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: یمن سرزمین حکمت و مقاومت است و اکنون این سرزمین از سوی استکبار مورد هجمه قرار می‌گیرد و امروز همه ما وظیفه داریم از یمن حمایت کنیم، چرا که مردم یمن از ضمیر انسانی و ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به وعده‌های الهی در قرآن در رابطه با ستمگران به تشریح اوضاع یمن پرداخت و گفت: خداوند متعال سه قانون در یمن اجرا می‌کند. قانون اول، قانون اخذ و امهال است؛ به این صورت که خداوند به ستمگران مهلت می‌دهد تا حدی که ستم آنها به اوج برسد. سپس آنها را به کیفر گناهانشان اخذ می‌کند که اکنون این در رابطه با آل سعود صادق است. قانون دوم صبر است که در پایان آن پیروزی و ظفر خواهد بود و این در مورد اهل یمن صدق می‌کند. قانون سوم آن است که خداوند قدرت خود را به وسیله به زیر کشیدن ستمگران به وسیله مستعضفان به رخ می‌کشد و این نیز به دست مردم یمن اتفاق خواهد افتاد.

آیت‌الله اراکی در پایان ضمن تقدیر از مردم مظلوم یمن و مقاومت ایشان، وعده خداوند را درباره امداد و یاری الهی یادآور شد که «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و افزود: ملت ایران در کنار مردم مظلوم یمن ایستاده است.

در این نشست همچنین محمداحمد القبیلی، نماینده جنبش انصارالله یمن گفت: آل سعود به همراه شرکاء وهم‌پیمانانش، آمریکا و اسرائیل بدون هیچ توجیهی به یمن حمله کردند، چرا که آنها می‌خواستند بر روی پای خود بایستند و برای خود تصمیم بگیرند.
القبیلی افزود: این تجاوز ظالمانه مانند پیمانی است که یهود با قبایل عربی در جنگ احزاب بستند و همین‌طور به مانند توطئه قتل پیامبر است که با هم مشارکت کردند تا خون آن بزرگوار بین قبایل تقسیم شود و کسی مسئولیت آن را به عهده نگیرد.

وی گفت: تاکنون تعداد شهدای یمنی به بیش از سی وپنج هزار شهید رسیده است که سه هزار و پانصد کودک و دو هزار و پانصد زن در بین آنها هستند.

نماینده جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه در هر 10 دقیقه یک کودک یمنی بر اثر محاصره جان خود را از دست می‌دهد، به نقش رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: صهیونیست‌ها رژیم عربستان و امارات را به اسرائیل دیگر تبدیل کردند که می‌کشد و از بین می‌برد.

وی افزود: آنها از ظلم و تجاوز خود دست نکشیده‌اند و ما نیز از جهاد و مبارزه خود سرباز نزدیم. هرچقدر که در معرض سختی‌ها و جان‌فشانی‌ها قرار گیریم، بیشتر به پیروزی ایمان داریم و جان‌فشانی‌های خود را به محضر باری تعالی تقدیم می‌داریم، همان‌طور که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیم کردند. هربلایی که باشد در کنار جان‌فشانی‌های اباعبدالله(ع) ناچیز است.

القبیلی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از ملت قهرمان ایران و تمام کسانی که با ملت مظلوم یمن همدردی کردند، به آن دسته از کسانی که در مقابل این جنایات سکوت اختیار کردند، این شعر سعدی را که بر سر در سازمان ملل نقش بسته است، یادآورشد که: بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/  دگر عضوها را نماند قرار/ تو کز محنت دیگران بی‌غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی.

یادآور می‌شود، اولین همایش حمایت از ملت مظلوم و مقاوم یمن از ساعت 15 تا 17 در سالن همایش سیدالشهدا واقع در تهران، خیابان شهید مفتح، پایین تر از میدان هفتم تیر، مجموعه فرهنگی عرفان در حال برگزاری است.

همچنین، ستاد پشتیبانی مردمی از مردم مظلوم یمن و میانمار، زیر نظر مجمع جهانی اهل بیت(ع) فعالیت دارد و نهادهایی همچون هلال احمر، وزارت امور خارجه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، جامعة المصطفی(ص) العالمیة و بنیاد بین‌المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت(ع) با آن همکاری دارند.

این ستاد تاکنون کمک‌های نقدی، غیرنقدی و پزشکی فراوانی را به شکل مردمی جمع آوری و برای رنج‌دیدگان یمن و میانمار ارسال کرده است.

مجتبی جابری

انتهای پیام

captcha