چاپ مقاله پژوهشگران نشان دهنده فعالیت و نقش دانشگاه در عرصه علمی است
کد خبر: 3773753
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

چاپ مقاله پژوهشگران نشان دهنده فعالیت و نقش دانشگاه در عرصه علمی است

گروه فرهنگی- رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه چاپ مقاله هدف نهایی نیست، بیان کرد: چاپ مقاله توسط پژوهشگران نشان دهنده فعالیت و نقش دانشگاه در عرصه علمی است.

چاپ مقاله پژوهشگران نشان دهنده فعالیت و نقش دانشگاه در عرصه علمی است

به گزارش ایکنا از کردستان، فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان امروز، 27 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: 40 سال پیش دانشگاه‌های کشور عمدتا وابسته به دانشگاه‌های خارج بوده و خوشبختانه امروز با توسعه علمی کشور، اکثر دانشگاه‌های کشور خودکفا بوده و رشته‌های مورد نیاز را در دانشگاه‌های دولتی داریم.
وی افزود: امروزه خوشبختانه دانشگاه‌های کشور به سطح بالایی از علمی بودن رسیده اند چنان که سال گذشته بیش از 50 هزار مقاله معتبر از سوی نویسندگان ایرانی در دنیا منتشر شده است که خود نمود این توسعه علمی است.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: در سال‌های اخیر در خصوص آموزش عالی در کشور سرمایه گذاری زیادی شده و فعالیت های علمی دانشگاه افزایش قابل توجهی داشته که ناشی از استعداد جوانان کشور و فراهم کردن امکانات است.
وی با اشاره به اینکه چاپ مقاله هدف نهایی نیست، بیان کرد: چاپ مقاله توسط پژوهشگران نشان دهنده فعالیت و نقش دانشگاه در عرصه علمی است.
اخلاقیان به روند تکمیلی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های نسل اول آموزشی، دانشگاه‌های نسل دوم پژوهشی و دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌های کارآفرین هستند که به دنبال آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار هستند.
وی عنوان کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم دارای مسئولیت پذیری اجتماعی است که به صورت علمی در مسائل اجتماعی ورود کرده و راه حل علمی ارائه می دهد و در حد توان خود در خدمت جامعە می باشد.
رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: در راستای عمل به این رسالت، دانشگاه کردستان از منظر علمی و پژوهشی در بحث کولبری ورود پیدا کرده و سعی در ارائه راه‌حل‌های علمی دارد.
وی با اشارە بە اینکە اکثر دانشگاه‌های دولتی ایران به فعالیت در زمینه نسل چهارم ورود پیدا کردە‌اند، بیان کرد: طی چند سال اخیر دانشگاه های کشور و بالطبع آن دانشگاه کردستان سعی دارند در مسیر فنی و علمی حرکت کنند.
اخلاقیان مسیر حرکت مراکز آموزش عالی را در طول چهل سال انقلاب را مطلوب دانست و یادآور شد: من بە مسیر حرکت دانشگاه کردستان در این راستا افتخار می کنم.
انتهای پیام

captcha