ایجاد تمدن نوین اسلامی؛ مقدمه‌ای برای ظهور
کد خبر: 3773788
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

ایجاد تمدن نوین اسلامی؛ مقدمه‌ای برای ظهور

گروه معارف - استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور است، یادآور شد: در کنار شبکه‌سازی جبهه انقلاب باید مراقب بود از اردوگاه شرق به اردوگاه غرب که با خدعه و نیرنگ سر پا مانده، پناه نبریم.

ایجاد تمدن نوین اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور/ با نهج‌البلاغه می‌توان دنیا را فتح کرد

به گزارش ایکنا از قزوین، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه همایش «نهج‌البلاغه زبان مشترک» به‌منظور تبیین نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دیروز ۲۷ آذرماه در سالن شهدای گمنام (آمفی‌تئاتر مرکزی) برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری، کارشناس مسائل فرهنگی و از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش اظهار کرد: تصویرسازی امام علی(ع) از معارف و جبهه حق و باطل بسیار گویا و رساست و حضرت در عبارات کوتاه مضمون و تصویر لازم را برای مخاطب ارائه می‌کنند.
این مدرس کارگاه‌های نهج‌البلاغه پژوهی ضمن اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) ایستاده‌اند تا همه عالم را از سرگردانی نجات دهند عنوان کرد: بسیاری در این دنیا زحمت می‌کشند و خود را به درودیوار می‌زنند اما زیان می‌بینند چراکه راه را از ابتدا اشتباه می‌روند که نمونه بارز آن تفکر کمونیسم و یا پناه بردن به تفکر لیبرال غرب بود که امروز به بن‌بست رسیده است.
وی تصریح کرد: در سخنرانی‌های مختلف مقام معظم رهبری حرکت در مسیر ساخت «تمدن نوین اسلامی» وظیفه‌ای بر دوش همه عنوان‌شده که باید همه در این مسیر ایستادگی کرده و باید احساس مسئولیت کنند.
حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور است، یادآور شد: در کنار شبکه‌سازی جبهه انقلاب باید مراقب بود از اردوگاه شرق به اردوگاه غرب که با خدعه و نیرنگ سر پا مانده، پناه نبریم.
وی ارتباط بین مسئولیت یکایک ما در نظام سازی با نهج‌البلاغه را چنین دانست: مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر انس با نهج‌البلاغه تأکیددارند که هر آنچه برای تمدن سازی نیاز است در نهج‌البلاغه نهفته است.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی‌شک با تکیه‌بر نهج‌البلاغه از تمام مکاتب دیگر بی‌نیاز می‌شویم لذا با بهره از سخت‌افزار تمدن غرب باید اصول ثابت و همه زمانه نهج‌البلاغه را برای ساخت تمدن اسلامی بکار ببریم.
وی ادامه داد: دنیای امروز نیازمند مدل جدیدی از تفکر است که نهج‌البلاغه می‌تواند تعاریف جدیدی را برای عالم به ارمغان بیاورد، در حقیقت با نهج‌البلاغه می‌توان دنیا را فتح کرد.
حجت‌الاسلام خضری در پایان خاطرنشان کرد: نهضت نهج‌البلاغه خوانی می‌تواند طرحی جامع برای پیشبرد انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام

captcha