چله انتظار در آدینه یلدا/ دعا کنیم
کد خبر: 3774107
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
یلدایتان مهدوی؛

چله انتظار در آدینه یلدا/ دعا کنیم

گروه معارف ــ يلدای 97 به بلندای شب‌های انتظار رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته و چه زیباست ثانیه‌های انتظار در بلندترين شب سال گره بخورد به انتظار برای به سر رسيدن تاريكی و ظلمتی به بلندای تاريخ با ظهور حضرت موعود.

چله انتظار در آدینه یلدا/دعا کنیم

به گزارش ایکنا از قزوین، تلاقی شب یلدا در سال 97 با روز جمعه که منتسب به امام غایب از نظر حضرت بقیه‌الله الاعظم حضرت ولي‌عصر (عج) است، شاید بهانه‌ای برای یاد از آن امام منتظر باشد.
يلدای 97 به بلندای شب‌های انتظار رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته و چه زیباست ثانیه‌های انتظار در بلندترين شب سال گره بخورد به انتظار برای به سر رسيدن تاريكی و ظلمتی به بلندای تاريخ با ظهور حضرت موعود.
شب يلدا در نخستین روز فصل زمستان همه‌ساله به‌عنوان بلندترين شب سال جشن گرفته مي‎شود و در ايران باستان نیز شب يلدا در واقع شب مقابله با تاريكي، قهر طبيعت و سرما است و مردم به بهانه مبارزه با تاريكی و مشكلات دور هم جمع مي‌شوند چرا که تاریکی شب شاید نمادی از ظلمت و بی‌خبری باشد.
کاش فال حافظ شب یلدا همه این بشود:
«یوسف گم‌گشته بازآید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور»
ظهور حضرت مهدی (عج) وقتی صورت مي‌گيرد كه شدت ظلم و تاريكی و شب‌های مظلوميت به بالاترين حد مي‌رسد و نياز به مبارزه با تاريكی ايجاد مي‌شود؛ در اين ميان ظهور و حضور حضرت مهدی (عج) برای مبارزه با تاريكی و ظلمت به معنای آغاز بيداری تاريخی است.
آری شب يلدای امسال با در روز جمعه‌ای واقع‌شده که شاید یا ظهور حضرت مهدی (عج) به صبح برسد که بی‌شک در این صورت روشنايی حضور امام زمان (عج) بر دور هم‌نشيني‌های شبانه ما گسترده مي‌شود.

چله انتظار در آدینه یلدا/دعا کنیم
رسول خدا صلی‌الله علیه وآله فرمودند: «اَفْضَلُ العِبادَةِ اِنْتِظارُ الفَرَجِ»؛ برترین عبادات، انتظار ظهور و فرج است. پس بیایید در ثانیه‌ها و دقیقه‌ها و ساعت‌های بلندترین شب سال در مسیر انتظار مولا و امام زمان (عج) و به یاد چشم‌های امام منتظر باشیم و برای ظهورش دست دعا بلند کنیم که كليد فرج مولا به حركت و دعاي ما بستگی دارد.
بدانیم «ما غایب و او منتظر آمدن ماست»؛ به‌راستی امام زمان (عج) آمدنی نیست، آوردنی است پس مؤثر در فرج باشیم، نه مقصر در غیبت.
به اميد روزی كه انتظار يلدايی ما با پايان انتظاری تاريخی همراه باشد.
ما منتظر صبح شب یلداییم
دستی به دعا تا فرج فرداییم
یلدایتان مهدوی
اللٌهُم عَجِل لِوَلِیک الفَرَج

captcha