فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی ویژه بانوان در ارومیه
کد خبر: 3774446
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی ویژه بانوان در ارومیه

گروه اجتماعی - مسئول امور بانوان در شورای هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی ارومیه از فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی ویژه بانوان در ارومیه خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی، نقش مهمی در ایجاد روابط بین مردم و مذهب ایجاد کرده‌اند.

فعالیت 150 هیئت مذهبی خواهران در ارومیه

زهرا حبیبی، مسئول امور بانوران در شورای هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی ارومیه‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی، نقش مهمی در ایجاد روابط بین مردم و مذهب ایجاد کرده‌اند و با گذشت سال‌ها از تاسیس هیئت‌های مذهبی در ارومیه، توانسته‌اند ارتباط خود را به خوبی با مردم حفظ کنند.
وی با اشاره به اینکه در هیئت‌های مذهبی مراسم مختلف مذهبی با حضور مردم برگزار می‌شود، اظهار کرد: مردم، از جمله مهم‌ترین ارکان مدیریت جامعه هستند و مشارکت آنان در امور هیئت‌های مذهبی، دلیل مهمی بر گسترش فرهنگی هیئت‌ها در یک شهر است.
حبیبی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی می‌توانند پل ارتباطی میان مردم و مسئولان شهری و استانی باشند، ادامه داد: با در نظر گرفتن تمامی این موارد، می‌بایستی تمامی آحاد جامعه در تقویت و حمایت از هیئت‌های مذهبی، گام اساسی بردارند.
وی در رابطه با هیئت‌های فعال بانوان در ارومیه افزود: هیئت‌های مذهبی بانوان در روستاهای قوشچی، دیزج تکیه، دیگاله و جارچلو و همچنین هیئت‌های مذهبی شهری خواهران در مسجد امام حسین(ع) بهداری، مسجد فاطمیه استاد برزگر، شهرک فدک، اسلام‌آباد و کشتارگاه از جمله هیئت‌های فعال شهرستان ارومیه به‌شمار می‌روند.
مسئول امور بانوران در شورای هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در جامعه از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارند، یادآور شد: هیئت‌های مذهبی بانوان با شناسایی افراد نیازمند، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه و همچنین تهیه جهیزیه برای دختران خانواده‌های نیازمند، همواره در کمک به نیازمندان پیشقدم هستند.
وی با اشاره به بیانات مقام معطم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «بهترین راه و حربه‌ای که می‌تواند راه‌ها را باز کند و هدایت الهی و انقلابی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشاند، یک تشکیلات است» و هیئت‌های مذهبی تشکیلات مردمی متشکل از اعضای شامل جوانان، میان‌سالان، کهن‌سالان و زن و مرد هستند که با محوریت و هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگه‌داشتن سنت عزاداری فعالیت می‌کنند.
حبیبی درخصوص کارکردهای آشکار هیئت‌های مذهبی گفت: نقش‌آفرینی سیاسی که البته همیشه به یک شکل نبوده، بلکه به‌مناسبت اقتضائات زمانی در هر دوره دگرگونی‌هایی دارد و همچنین اسوه‌سازی در مجالس مذهبی بخصوص سوگواری‌ها تحت قالب‌های مختلف همچون روضه‌خوانی، نوحه‌خوانی و تعزیه و در نهایت تقویت باورهای دینی از جمله کارکردهای هیئت‌های مذهبی هستند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۳:۴۹
0
0
آفرین به خواهرمان خانم زهرا حبیبی که بی ادعا در راه ترویج شعائر اسلامی بدون منت ودریافت مادیات میکشند.مجاهد فی سبیل ا...
captcha