گفتمان دینی مدارس به پرسش دانش‌آموزان در مسائل اعتقادی پاسخ می‌دهد
کد خبر: 3774461
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

گفتمان دینی مدارس به پرسش دانش‌آموزان در مسائل اعتقادی پاسخ می‌دهد

گروه اجتماعی - کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به آمار برگزاری گفتمان‌های دینی در استان به‌ویژه در مدارس بر اهمیت برپایی گفتمان‌های دینی تربیتی و عفاف‌گرایی تأکید کرد و گفت: گفتمان‌های دینی تلاش می‌کنند تا به پرسش‌های ذهنی دانش‌آموزان در مسائل اعتقادی پاسخ دهند.

برگزاری گفتمان‌های دینی و عفاف‌گرایی در مدارس مورد تأکید است

سیروس امیری، کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، به آمار برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس اشاره و اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی و عفاف‌گرایی در مدارس مورد تأکید است.
وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 100 گفتمان دینی در سطح مدارس استان با موضوع و محوریت اجتماعی برنامه‌ریزی و برگزار شده است.
کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که این اداره نسبت به انجام آن اهتمام لازم را دارد برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس، مساجد و هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف است.
امیری تصریح کرد: یکی از اهدافی که برگزاری گفتمان‌های دینی دنبال می‌کند تبادل نظر پیرامون طرح‌های فرهنگی است.
وی گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در قالب گفتمان‌های دینی در مدارس با دعوت از اساتید برجسته می‌تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی جوانان داشته باشد.
کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: گفتمان‌های دینی تلاش می‌کنند تا به پرسش‌های ذهنی دانش‌آموزان در مسائل اعتقادی پاسخ دهند و باید به صورت ماهیانه در مدارس برگزار شوند.
امیری اظهار کرد: تعمیق باورهای دینی و روزآمد کردن دین در زندگی روزمره به‌منظور اشاعه سبک زندگی اسلامی در بین جوانان از دیگر اهداف مورد تأکید برگزاری گفتمان‌ها در سطح مدارس است.
وی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی و دلسپاری دانش‌آموزان به آموزه‌های دینی می‌تواند تأثیرات ژرف داشته و فضای آموزشی و علمی را مطلوب کند.
انتهای پیام

captcha