نمایشگاه مطبوعات اتلاف وقت و حرام کردن بودجه بود
کد خبر: 3774514
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مهاجری:

نمایشگاه مطبوعات اتلاف وقت و حرام کردن بودجه بود

گروه جامعه ــ سردبیر خبرآنلاین با اشاره به برگزار نشدن بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، گفت: رسانه‌ها هرچیزی دارند آن را در خود رسانه‌ به نمایش می‌گذارند و نیازی به نمایشگاه ندارند.

نمایشگاه مطبوعات اتلاف وقت و حرام کردن بودجه بود/ مطبوعات نیازی به برپایی نمایشگاه ندارندمحمد مهاجری، سردبیر خبرآنلاین در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال ۹۷ اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در سال‌های گذشته نیز حرام‌کردن بودجه بیت‌المال بوده و چیز دیگری عاید مطبوعات و مردم نشده است و به شخصه مخالف برپایی هر نمایشگاهی برای مطبوعات هستم.
وی افزود: در نمایشگاه‌ها ما با همکاران می‌نشستیم و گپ و گفت می‌کردیم که این‌ها را می‌توان جای دیگری نیز انجام داد، رسانه‌ها در حالت عادی خود را در برابر مردم به نمایش می‌گذارند حال ما می‌خواهیم چه چیز دیگری را در برابر مردم ارائه کنیم؟ که در خود رسانه‌ها نشان نمی‌دهیم.
مهاجری تأکید کرد: امسال و هر سال دیگری که این نمایشگاه برگزار نشود من مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد را دعا می‌کنم، چون واقعا نمایشگاه مطبوعات هیچ ارزش افزوده‌ای نه برای رسانه‌ها دارد، نه برای نظام اطلاع رسانی کشور و وزارت ارشاد، بنابراین عدم برگزاری آن منطقی‌تر است.
وی ادامه داد: من این که آثار رسانه‌ای در یک سال و در یک جایی تقدیر و تجلیل شوند را قبول دارم، اما اینکه حجم بزرگی از رسانه‌ها و آثارشان در یک زمان محدود و در جای محدودی بخواهیم به مردم نشان دهیم اتلاف وقت مردم و خود رسانه‌ها است.
مدیرمسئول خبرآنلاین یادآور شد: فرض بر این است که رسانه‌ها هر چیزی را که در چنته دارند مانند گزارش، خبر، عکس و فیلم را منتشر کند در نمایشگاه می‌خواهد چه چیزی را منتشر که رسانه‌ها منتشر نمی‌شود.
سهم رسانه‌های حرفه‌ای کمتر از سهم رسانه‌های غیر حرفه‌ای!
وی در رابطه با از بین رفتن مخاطب و مطبوعات در اثر گسترش شبکه‌های اجتماعی گفت: اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای اجتماعی توانسته است بر فضای حقیقی فائق آید جز کم‌کاری ما اهالی رسانه چیز دیگری ندارد، ما می‌توانستیم کاری کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و به گونه‌ای خود را در فضای مجازی عرضه می‌کردیم که سهم رسانه‌های حرفه‌ای کمتر از سهم از رسانه‌های غیر حرفه‌ای نباشد.
انتهای پیام
captcha