خطوط کلی سعادت بشر در آموزه‌های نهج‌البلاغه وجود دارد
کد خبر: 3774611
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

خطوط کلی سعادت بشر در آموزه‌های نهج‌البلاغه وجود دارد

گروه معارف - مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با بیان اینکه امام علی(ع) به‌طور مستقیم به نقطه‌های فطرت انسان‌ها اشاره دارد، افزود: خطوط کلی سعادت بشر در آموزه‌های نهج‌البلاغه وجود دارد که به دلیل غفلت از آن نتوانسته‌ایم از آن بهره لازم را ببریم.

خطوط کلی سعادت بشر در آموزه‌های نهج‌البلاغه وجود دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: نهج‌البلاغه عصاره بسیار شیرین، جامع و پر اثری از دانش گسترده امام علی(ع) است که در دست ما قرار دارد، ولی از آن غافل هستیم.
وی افزود: هر کسی می‌خواهد با بالاترین ارزش‌های اسلامی آشنا بشود و الگوی یک حکومت دینی از نقش حاکم تا نقش مردم را درست بشناسد و به سمت درک تمدن متعالی الهی حرکت کند، کافی است با نهج‌البلاغه آشنا شود.
حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع عنوان کرد: متأسفانه تاکنون از این کتاب شریف و معارف عمیقش آن‌هم به دلایل و انگاره‌ها و توهمات بی‌پایه و اساس مثل سخت بودن نهج‌البلاغه، تخصص بودن این کتاب شریف، قابل‌ فهم نبودن آن و امثال آن بی‌بهره مانده‌ایم.
وی با بیان اینکه امام علی(ع) به‌طور مستقیم به نقطه‌های فطرت انسان‌ها اشاره دارد، اضافه کرد: خطوط کلی سعادت بشر در آموزه‌های نهج‌البلاغه وجود دارد که به دلیل غفلت از آن نتوانسته‌ایم از آن بهره لازم را ببریم.
مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی عنوان کرد: نهج‌البلاغه گفتمانی است که اگر همه افراد جامعه بر سر سفره‌اش بنشینند، همه تلاش می‌کنند کل جامعه به سعادت متعالی و مدنظر رهبری جامعه برسد.
وی اضافه کرد: اگر گفتمان مشترک ایجاد شود آن موقع بین تمام لایه‌های مختلف جامعه از صدر تا ذیل، یک وحدت گفتمان شکل می‌گیرد.
این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: اگر خواهان گفتمان مشترک و متعالی، نورانی و واقعی و روبه‌ پیشرفتی در جامعه هستیم باید همه ما بعد از قرآن کریم به زبان امیرالمؤمنین (ع) اندیشیده و براساس آن حرکت کنیم.
حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع در پایان تأکید کرد: بی‌شک اگر سخن حضرت علی(ع) گسترده می‌شد دیگر شاهد این‌همه خون‌ریزی و مظلوم‌کشی در جهان نبودیم.
انتهای پیام

captcha