بزرگداشت کریسمس با روز ایران در کلیسای پاکستان
کد خبر: 3775009
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

بزرگداشت کریسمس با روز ایران در کلیسای پاکستان

گروه بین‌الملل ـ به مناسبت آغاز سال نو میلادی و با هدف معرفی جامعه مسیحیان ایران به جامعه مسیحیان پاكستان، جشنواره روز فرهنگی ایران به همت خانه فرهنگ كشورمان در كویته پاكستان در کلیسای «بتل مموریال»( bethel memorial) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سایمون بشیر، کشیش کلیسای bethel memorial شهر کویته در محل خانه فرهنگ ایران با كوروش عقدایی، وابسته فرهنگی كشورمان در كویته دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار كشیش سایمون بشیر گفت: در ایالت بلوچستان پاكسنان حدود 40 کلیسا وجود دارد که بیشترین آنها (20 كلیسا) در شهر کویته قرار گرفته‌اند. بزرگ‌ترین کلیسای شهر كویته هم كلیسای bethel memorial است كه مسیحیان پیرو مذهب پروستان كویته (حدود یكصد هزار نفر) در آن به عبادت و راز و نیاز می‌پردازند.

در ادامه كوروش عقدایی در خصوص مسیحیان ایران توضیحاتی ارائه داد و گفت: هم‌وطنان مسیحی در ایران از آزادی عمل برخوردار هستند. حضور آنان در ایران به عنوان اقلیت و اکثریت مطرح نبوده و همچون دیگر ایرانیان، نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی دارند.

وی افزود: دو ملت بزرگ ایران و پاکستان دارای اشتراکات فرهنگی، دینی، زبانی بسیاری بوده و در طول تاریخ مردمان این دو سرزمین، مراوده‌ بسیار در زمینه‌های مختلف با یکدیگر داشته و دارند.

عقدایی در بخش دیگری از سخنانش بیان كرد: دشمنان با تبلیغات خود علیه ایران و وارونه جلوه دادن حقایق، سعی در ایجاد ایران‌هراسی، تفرقه‌افکنی و ایجاد گسست بین دو ملت بزرگ ایران و پاکستان به خصوص مسیحیان می‌كنند و همواره سعی دارند، تصویر ناخوشایندی از وضعیت مسیحیان و پیروان دیگر ادیان توحیدی ایران در اذهان دیگر ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد كنند.

وی ادامه داد: بر این اساس؛ خانه فرهنگ ایران در کویته در نظر دارد به منظور آشنایی بیشتر مسیحیان شهر کویته با مسیحیان ایران و فرهنگ و هنر ایرانی، نمایشگاه فرهنگی ایران را در ایام سال نو میلادی(جشن کریسمس) با همکاری کلیسای bethel memorial و برخی دیگر از کلیسا‌های شهر کویته برگزار کند.

این طرح با استقبال كشیش سایمون بشیر، کشیش کلیسای bethel memorial مواجه شد.

انتهای پیام

captcha