راه‌اندازی پاتوق‌های فیلم کوتاه در کشور
کد خبر: 3775093
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

راه‌اندازی پاتوق‌های فیلم کوتاه در کشور

گروه فرهنگی - معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی به راه‌اندازی پاتوق‌های فیلم کوتاه در کشور اشاره و افزود: انجمن‌های سینما جوان بازوی اجرای سازمان سینمایی در حوزه تولید فیلم کوتاه و حمایت از فیلمسازان جوان به شمار می‌روند و با دنبال کردن هم‌افزایی با ایجاد پاتوق‌های فیلم کوتاه به دنبال پاسخ به نیاز جامعه مخاطب کشور هستیم.

راه‌اندازی پاتوق‌های فیلم کوتاه در کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، رمضان‌علی حیدری خلیلی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی شامگاه یکشنبه، دوم دی ماه در بازدید از انجمن سینما جوان دفتر سنندج و در دیدار با مدیر این انجمن که با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان انجام شد، اظهار کرد: همه مردم در کشور باید بتوانند از تولیدات سینمایی و امکان دیدن فیلم بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه تولید محصول سینما و فیلم سینمایی، مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن برای قشر خاصی نیست، افزود: بر همین اساس و به جهت نیاز کشور توسعه سینما در استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می‌شود با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف نیازهای سینمایی با مشارکت بخش خصوصی و مسئولان فرهنگی در استان‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای مرتفع شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر، جشنواره فیلم کودک، فیلم کوتاه و سینما حقیقت در تمامی مراکز استانی کشور را در راستای برقراری عدالت فرهنگی دانست و بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم برخورداری در حوزه نمایش فیلم در بعضی شهرهای کشور این امکان به صورت کامل عملیاتی نشد و استان‌ها در حوزه نمایش فیلم نسبت به یکدیگر فاصله‌های زیادی با هم دارند.
وی از تجهیز سالن مجتمع فرهنگی هنری سقز به امکانات سینمایی خبر داد و اعلام کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلای ایران مجتمع فرهنگی هنری سقز فرصت بهره‌مندی از اکران فیلم‌های سینمایی را خواهد داشت.
حیدری خلیلی، به راه اندازی پاتوق‌های فیلم کوتاه در کشور نیز اشاره و عنوان کرد: انجمن‌های سینما جوان بازوی اجرای سازمان سینمایی در حوزه تولید فیلم کوتاه و حمایت از فیلمسازان جوان به شمار می‌روند و با دنبال کردن هم‌افزایی با ایجاد پاتوق‌های فیلم کوتاه به دنبال پاسخ به نیاز جامعه مخاطب کشور هستیم.

30 شهر کشور فاقد سالن سینما هستند
وی از تجهیز مجتمع‌های فرهنگی هنری با بهره بردار خصوصی در کشور خبر داد و گفت: در همین راستا 30 شهر فاقد سالن سینما به امکانات سینمایی تجهیز می‌شود.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در پاسخ به خواسته مدیر انجمن سینما جوان دفتر سنندج مبنی بر حمایت‌های بیشتر از این انجمن عنوان کرد: ساختار حمایتی برای انجمن‌های سینما جوان تعریف شده و تولیداتی که بتواند مسائل اولویت فرهنگی استان را هدف قرار دهد و در این راستا تولید شود از امتیازات حمایتی برخوردار خواهند شد.
وی به فعالان حوزه سینما و فیلم سازی توصیه کرد به دنبال شکل‌گیری کسب و کارهای سینمایی باشند و در این زمینه گفت: فعالان علاقه مند این حوزه می‌توانند با ایجاد مرکز تأمین و اجاره تاسیسات سینمایی، راه اندازی موسسه تهیه و تولید، توزیع و پخش و عرضه بین‌المللی فیلم به دنبال کسب و کار پایدار و بهره مندی از حمایت‌های مرکز سینمایی باشند.
حیدری خلیلی خواستار شکل گیری شورای فرهنگی توسعه صنعت تصویر در استان‌های کشور شد و اظهار امیدواری کرد: امید است با تشکیل این شورا و همگرایی و تمرکز هر چه بیشتر متولیان امر سینما در استان و سپردن عرصه سینما به سینماگران و فیلم‌سازان مانند سایر هنرها ضمن تولید آثار قابل قبول از نظرکمی و کیفی با همسویی و هم افزایی مشترک به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

تولید 60 فیلم کوتاه در کردستان
سالم صلواتی، مدیر انجمن سینما جوانان ایران دفتر سنندج نیز در این دیدار با بیان این که کردستان بالاترین آمار تولید فیلم کوتاه را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد، اظهار کرد: در یک سال گذشته حداقل ۶۰ فیلم کوتاه در استان تولید شده است.
وی نبود محل مناسبی برای اکران و نمایش فیلم‌های تولید شده هنرمندان استان را عمده‌ترین مشکل فعالان این حوزه اعلام کرد و افزود: در دو سال گذشته تنها ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه فیلم در استان اختصاص یافته است که این میزان حمایت فقط می‌تواند به تولید یک فیلم کمک کند.
صلواتی با بیان اینکه فیلمسازان و هنرمندان فیلمساز بسیار بزرگی در استان رشد کرده‌اند، اعلام کرد: هنرمندان حوزه فیلم کوتاه کردستان با این میزان امکانات و حمایت‌ها همواره در جشنواره‌های ملی و بین المللی خوش درخشیده‌اند.
صلواتی ادامه داد: با وجود همه این توانمندی‌ها حداقل سالنی در اختیار فیلمسازان استان قرار ندارد که بتواند فیلم‌های خودشان را ببینند.
مدیر انجمن سینما جوانان ایران دفتر سنندج، با تأکید بر حمایت بیشتر از هنرمند ساز فیلمساز شهرستانی یادآورشد: استان در حوزه سینما ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد اما شرایطی که بتوان جوابگوی نیاز مخاطبان و فعالان این عرصه باشد حداقل است و هنرمندان این حوزه نیازمند توجه و حمایت‌های بیشتری هستند.
انتهای پیام

captcha