گفت‌وگوی ایکنا با یسنای ۶ ساله/ به خاطر تشویق و مهربانی مربی‌ام قرآن می‌خوانم
کد خبر: 3775128
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

گفت‌وگوی ایکنا با یسنای ۶ ساله/ به خاطر تشویق و مهربانی مربی‌ام قرآن می‌خوانم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یسنا کریمی، دختر شش ساله‌ای است که به‌خاطر تشویق و بازی و مهربانی مربی‌اش به حفط قرآن علاقه‌مند شده‌است؛ او کوچکترین شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بود که هفته قبل در قم برگزار شد.

تشویق و مهربانی مربی‌ام مرا مجذوب قرآن کردبه گزارش ایکنا از قم، یسنا کریمی، کوچکترین شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بود که هفته گذشته در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد؛ یسنا، مهربانی مربیش را مهمترین عامل در علاقه‌مند شدن به قرآن بیان می‌کند. ایکنا گفت‌وگویی با مادر این قرآن‌آموز خردسال و خود او انجام داده است که در ادامه تقدیمحضورتان می‌شود.
مژگان حیدرعلی، مادر یسنا کریمی به ایکنا گفت: فرزندم در ابتدا لجبازی می‌کرد و علاقه‌ای به حفظ قرآن نداشت تا اینکه مربی ‌وی با رفتاری مهربانانه یسنا را جذب حفظ قرآن کرد.
وی با تأکید براینکه باید بر مؤسسات قرآنی نظارت بیشتری شود، افزود: دخترم دو سال در یک مؤسسه آموزشی بود اما به حفظ قرآن علاقه پیدا نکرد و سپس او را به یک حسینیه در قزوین بردم؛ چند نفر دیگر نیز که در مؤسسه‌های دیگر نتیجه نگرفته‌ بودند به این حسینیه آمدند و دوباره به قرآن علاقه‌مند شدند.
وی با ابراز تأسف از اینکه نحوه آموزش در برخی مؤسسات درست نیست و دو سال تلاش ما بی‌نتیجه ماند، گفت: در این حسینیه به صورت مداوم با بچه‌ها کار می‌کنند بدون داشتن تفریح و یکی از دلایلی که یسنا نسبت به قرآن دل‌سرد شد، این بود که یک ساعت و نیم به صورت رسمی و مداوم با وی کار می‌‌شد تا حدی که پس از مدتی گریه می کرد و می گفت نمی خواهم بروم.
وی افزود: پس از دو سالی که آموزشگاه وی را تغییر دادم حتی زمانی که بیمار هست، می‌خواهد به کلاس برود هم‌چنین یسنا به دوستانش آموزش می دهد و هم آموزش می گیرد؛‌ به خواهر سه ساله اش نیز دو سوره ناس و کافرون را آموزش داده‌است.
وی افزود: به گفته معلم یسنا، حفظ قرآن به درسش لطمه‌ای نزده و اعتماد به نفس بیشتری به او داده و اجتماعی‌تر شده و قرآن روی رفتار و گفتارش اثر گذاشته است.
مادر یسنا با تأکید بر تأثیرگذاری والدین بر موفقیت فرزندان، افزود: من به اتفاق یسنا به ۲۰ نفر از هم‌کلاسی‌های دخترم سور‌ه‌های کوچک را آموزش می‌دهم و به جای امر و نهی کردن به یسنا کنار و همراه وی بودم و با قرآن آسایش و آرامش به زندگی‌ام آمد و احساس می‌کنم حافظه‌ام تقویت شده‌ است.
حیدرعلی با تأکید بر اینکه والدین نباید سختگیری بیش از حد داشته باشند، گفت: باید شرایط فرزندان را درک کنیم؛ گاهی که فرزند من حوصله ندارد و کم خوابیده اصرار بر حفظ نمی کنم تا با علاقه و خواست خودش این مسیر را طی کند.

‌تشویق، جایزه و مهربانی
یسنا کریمی متولد سال ۹۱ که به‌عنوان کوچکترین ‌شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از قزوین شرکت کرده است؛ ‌به ایکنا گفت: قرآن را به اندازه نمره ۲۰ دوست دارم و به‌خاطر تشویق و جایزه اقدام به حفظ کردم.
وی با بیان اینکه دوست دارد کل قرآن را حفظ کند، تأکید کرد: قرآن کلام خدا و خودش جذاب است ولی مربی ما هم خیلی مهربان است و سبب تشویق من شده است.
یسنا اظهار کرد: در مدرسه هم هر وقت کلاس قرآن داریم من پای تخته هستم و می‌خوانم و بچه‌ها آیه‌ها را یاد می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha